La cruïlla de l’Avinguda de Roma amb el carrer del Prior Tarafa, just davant de l’Institut Antoni Pous, ha estat el primer lloc on s’ha instal·lat el nou model de bandes reductores de la velocitat dels vehicles que ha ideat i patentat l’empresa manlleuenca Marbres Ter. Són una solució als problemes de desgast que comporta un dels models més estesos fins ara, el dels anomenats coixins berlinesos, i una alternativa als sistemes que impliquen fer un ressalt de banda a banda de la via. Durant la presentació del nou producte la regidora de Manteniment, Servei d’Obres i Espai Públic de l’Ajuntament de Manlleu, Marta Moreta, situava al voltant dels 4.000 euros el cost que tenen les actuacions que afecten tota la calçada. El nou sistema, en canvi, està previst que en costi entre 700 i 800.
L’equip de govern manlleuenc destacava, també, el valor que les noves bandes provinguin d’una empresa local i anunciava, al mateix temps, la previsió d’anar introduint progressivament el nou sistema al municipi, posant noves bandes als punts on s’ha detectat que els vehicles corren massa i substituint progressivament els antics coixins berlinesos. La virtut del nou sistema és que dona una alternativa al cautxú i no obliga a foradar la calçada amb cargols. A més a més, comporta un menor impacte per als vehicles que hi passen.
La característica principal del nou model és que està fet de formigó i que només cal fer un forat superficial a la calçada per encaixar-hi la base. A partir d’aquí el manteniment és mínim i hi ha la possibilitat addicional d’afegir-hi indicadors reflectors fluorescents que es carreguen amb la llum solar. Diversos tècnics i responsables d’ajuntaments analitzaven durant la presentació el nou sistema, que l’empresa desenvolupadora vol convertir en una nova línia de negoci a mesura que es pugui anar implantant als carrers de pobles i ciutats.
{{ comment.text }}