QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

“Quedeu-vos a casa”, el missatge de Salvador Illa

El president diu que “no es pot menystenir la situació” i demana seguir les restriccions anunciades

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha demanat prudència a la ciutadania davant de l’episodi de pluges torrencials “excepcional” que viurà Catalunya aquest cap de setmana. “Quedeu-vos a casa”, ha afirmat el president en un missatge a les xarxes socials. “No es pot menystenir la situació”, ha afegit, remarcant que cal seguir “totes les indicacions dels serveis d’emergències i complir les restriccions que s’han anunciat”. Illa ha dit que està en “contacte permanent” amb els delegats territorials per conèixer la situació a cada zona i ha agraït als servidors públics la seva tasca. El president ha liderat la reunió d’aquesta tarda del CECAT per fer seguiment de les previsions.

A la trobada, on també ha participat la consellera d’Interior, Núria Parlon, s’han posat en comú les tasques d’informació i coordinació els cossos, institucions i organismes involucrats en la gestió del temporal.

El Govern ha enviat un ES-Alert per avisar del risc de pluges torrencials i la suspensió d’activitats i mobilitat entre les 20.00 h d’aquest dissabte i les 14.00 h de diumenge.

La mesura afecta 20 comarques i implica la suspensió d’activitats al medi natural, parcs i jardins urbans, la suspensió d’activitats esportives, culturals, de lleure i d’esbarjo, com també els mercats, fires i altres activitats comercials o de pública concurrència a l’aire lliure.

El Meteocat ha explicat en roda de premsa que ve un temporal “excepcional” amb un possible “mini-huracà”, i totes les alertes estan en vermell, el nivell màxim.

Les comarques afectades i amb l’avís vermell són: Alt Empordà, Baix Empordà, Alt Penedès, Baix Llobregat, Barcelonès, Garraf, Garrotxa, Gironès, Pla de l’Estany, Vallès Occidental, Vallès Oriental, Maresme, Selva, Alt Camp, Baix Camp, Baix Penedès, Osona, Ripollès, Tarragonès i Moianès.

LA PREGUNTA

Veu bé que Pedro Sánchez hagi convocat eleccions?

En aquesta enquesta han votat 110 persones.