El govern d’Aliança Catalana acaba de presentar als comerciants de Ripoll una proposta que també traslladarà en els pròxims dies als veïns i que passa perquè s’hagi de pagar 1,90 euros si es vol accedir al barri Vell.
L’import permetrà estar-hi aparcat durant una hora, i les entrades i sortides continuaran controlant-se amb les càmeres que ja hi ha. El canvi s’ha d’haver testat com a prova pilot abans del setembre. Vol acabar amb el desori actual.
El desori per entrar al barri Vell de Ripoll amb vehicle que es va establir després de tres mandats de govern convergent té els dies comptats. L’equip de govern d’Aliança Catalana va presentar dimecres passat als afiliats de Ripoll Comerç una proposta que en els pròxims dies també traslladarà als veïns del centre del municipi.
La idea que planteja el consistori actual, secundant la de l’inspector de la Policia Local, Francesc Campayo, és que “com més es vulguin acostar al centre, més car sigui aparcar”, segons explica l’alcaldessa, Sílvia Orriols.
La prova pilot s’haurà de realitzar abans que es liciti, pel setembre, la nova concessió dels aparcaments de pagament entorn del centre, que ja hauria d’incorporar la logística de les 20 places que es consideren necessàries al barri Vell. Inicialment, caldrà pagar 1,90 euros de tarifa plana per aparcar-hi un màxim d’una hora, encara que també es considera ser flexible i adaptar-se al temps que s’hi estigui.
Les zones d’estacionament, en lloc de ser lliures –i gratuïtes– com actualment, es delimitaran en diversos espais a la plaça de la Llibertat, la Gran o la Clavé. A proposta dels comerciants, l’horari d’accés en pagament al barri Vell s’ampliarà també a la tarda. L’etapa durant la qual es perllongui la prova pilot serà de caràcter informatiu, sense voluntat recaptadora.
La idea que ja fa temps que ha plantejat l’equip de govern implica reconvertir els carrers del barri Vell en un espai pacificat per als vianants, tal com la va projectar ERC quan governava amb altres partits d’esquerres (2003-2011).
L’actual format ha suposat un inconvenient quan vehicles d’urgències com cotxes de bombers, policia o serveis sanitaris han hagut d’accedir-hi i han trobat els accessos col·lapsats tant per vehicles que hi feien repartiment com per d’altres de particulars que hi estacionaven lliurement entorpint el pas. Per això, a banda dels cotxes particulars que hi vulguin accedir, s’establiran uns horaris per als transportistes, que en cas d’entrar-hi fora d’hores també hauran de pagar. Les condicions d’entrada, càrrega i descàrrega dels veïns seguiran sent les mateixes que ara.
L’accés al barri Vell ha estat un dels cavalls de batalla per Orriols en matèria de mobilitat d’ençà que va assolir l’alcaldia. Després de plantejar la proposta, aquesta ha anat madurant, sobretot per l’oposició d’alguns comerciants liderats per Ripoll Comerç i la patronal UIER, tot i que en la reunió de la setmana passada va haver-hi molt més consens. Ara mateix, els usuaris de la zona taronja o la blava que envolten el barri Vell es troben amb la paradoxa d’haver de pagar per estacionar, mentre que els que entren al centre poden fer-ho de franc.
{{ comment.text }}