L’Ajuntament de Vic té previst canviar el color de les línies d’una part de l’aparcament de l’Era d’en Sellés i del tanatori. Actualment estan pintades de color blanc i, per tant, pot aparcar-hi tothom, des d’un conductor que viu a prop fins a un visitant.
El consistori, però, vol afavorir la rotació en aquesta zona, ja sigui per anar a posar una denúncia als Mossos d’Esquadra o la Guàrdia Urbana de Vic, o donar el condol al tanatori.
Concretament, les places taronges es preveuen a la part alta de la zona de l’Era d’en Sellés –a tocar de les policies i unes quantes més just a davant del tanatori (no tot l’aparcament).
Ara per ara, l’Ajuntament encara no ha establert un nombre de places, però sí que està rumiant i treballant en la instal·lació de parquímetres que ho regulin, refer les línies de vigilància o repintar les línies. Està previst que sigui una realitat el 2025. A les zones taronges, s’hi pot estar un màxim de tres hores i la primera és gratuïta.
“És una reivindicació històrica del tanatori”, explica el regidor de Mobilitat, Guillem Membrives. I així ho certifiquen des de Cuberta Serveis Funeraris, que celebren la iniciativa: “Fa anys que hi lluitem”, explica Guillem Cuberta.
Els dies més complexos en aquest aparcament acostumen a ser els dimarts de mercat. Tal com relata, “sabia greu que en algunes cerimònies ni els familiars no poguessin aparcar”. I quan els comiats són més multitudinaris, molts vehicles acabaven aparcant malament als quadrats grocs que hi ha a l’entrada i al davant de la policia. I, per tant, també acaben multats.
Una de les altres batalles que també tenen a sobre la taula és contra els cotxes que s’abandonen en aquest aparcament i, òbviament, també ocupen un bon espai.