Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Sorpresa entre els veïns per les obres d’una subestació elèctrica a l’antic baixador de Mont-rodon

L’obra ha de garantir un òptim subministrament elèctric als trens d’aquest tram de la línia R3

Fa uns dies van començar les obres de la subestació elèctrica transformadora en els terrenys on hi havia hagut el baixador de Mont-rodon. És una obra emmarcada dins del Pla de millores del sistema d’electrificació de la Xarxa de Rodalies de Catalunya que ha de permetre augmentar i garantir un òptim subministrament elèctric als trens d’aquest tram de la línia R3 que va entre Barcelona i Puigcerdà.

Les obres, adjudicades a l’empresa Lantani per 3 milions d’euros, han estat una sorpresa pels veïns, que segons apunten “no teníem coneixement d’aquesta construcció”, comenta Toni Pla, membre de l’Associació de Veïns del Barri de Mont-rodon. Els terrenys són d’Adif i en el POUM ja constava aquest espai com a reservat per a serveis ferroviaris. L’any 2016, Adif va comunicar a l’Ajuntament la seva intenció de construir aquest edifici que, al ser competència estatal, des del consistori taradellenc no hi van poden actuar. Tot i així, es va elaborar un informe favorable que va aprovar la junta de govern local en data de 9 de maig de 2016. Una setmana més tard es va aprovar comunicar-ho als veïns, “tot i que nosaltres no podem dir si es va fer o no perquè no hi érem”, apunta Joan Canó, regidor d’Urbanisme, Sostenibilitat i Mobilitat de l’Ajuntament de Taradell. Davant l’inici de les obres, l’alcaldessa de Taradell, Mercè Cabanas, es va posar en contacte amb el president de l’Associació de Veïns, Manel Soria, deixant clar que “han passat quatre anys, i nosaltres no hi podem fer res perquè és competència estatal”.

A principis del 2020 Adif es va posar en contacte amb l’actual Ajuntament per demanar un local amb la intenció de començar les obres: “Va ser la primera notícia que vam tenir que es volia fer aquesta construcció”, apunta Canó, que afegeix que “teníem convocada una reunió amb Adif a mitjans de març, segurament per explicar-nos l’inici d’aquestes obres, però per culpa de la Covid-19 es va acabar ajornant i, per tant, desconeixíem que volien començar ara”.

Les obres, que tenen un període d’execució de 12 mesos tant per l’obra civil com de subministrament, compta amb la instal·lació i posada de servei de l’equipament elèctric per a dues connexions d’alta tensió (25W) així com els equipaments de transformadors, rectificadors, feeders i els sistemes d’alimentació a la catenària i a les instal·lacions de seguretat. A banda del centre de control també hi haurà un edifici de logística o oficines, per si hi cal personal, un magatzem i uns lavabos. Les parets seran d’arrebossat, les obertures es faran amb emmarcats de pedra i la coberta amb teula aràbiga per recordar l’antic baixador.

L’estació Taradell-Montrodon
El 3 d’agost de 1953 es va inaugurar el baixador de Mont-rodon i va deixar de funcionar el 28 de maig de 1989. Amb l’edifici en desús i després que tingués ocupes, a finals del 2009 Adif va enderrocar-lo.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.