L’empresa Dry Sist, participada per la companyia Norkwell Desinfección, del grup osonenc Castañé, treballa amb el sistema de termodesinfecció i l’aplica a vehicles de transport de bestiar i també a contenidors de mercaderies al port de Barcelona. Aquesta tecnologia, patentada i validada, ajuda a mantenir controlada en una zona la transmissió d’un virus. La termodesinfecció es planteja ara com un sistema perfectament aplicable als vehicles de transport públic amb l’objectiu d’acotar una via d’infecció per coronavirus entre humans. Així ho constaten els investigadors que col·laboren amb la companyia i també diversos estudis científics. L’Estat espanyol ha estat un dels primers que ha igualat la validesa d’aquest sistema amb el de la desinfecció química per a qualsevol tipus de virus. Ho estableix el Reial Decret 368/2019 del 20 de novembre.
Està demostrat que un dels vectors de transmissió de virus és el transport. La termodesinfecció consisteix en un tractament amb aire calent a l’interior dels vehicles o contenidors a 56 graus durant 30 minuts o a 65 graus durant 20 minuts, en funció del tipologia de virus que calgui combatre. Si els vehicles disposen de components electrònics, es pot aplicar una temperatura com a màxim de 70 graus, si no és el cas, es pot arribar fins i tot a 150 graus.
L’experiència de la companyia en la transmissió de malalties a través dels animals ha permès constatar que entre els vectors de transmissió hi ha el transport. Una persona a dins d’un autobús, dreta i agafada en una de les barres o nances de suport podria infectar 14 persones, segons un càlcul de probabilitats. Aplicant la termodesinfecció una o més vegades al dia en autobusos o trens es posaria el vector de transmissió a zero. El procés es podria fer en moments concrets a les cotxeres, per exemple. La termodesinfecció no és contaminant ni agressiva i té un altre avantatge: la traçabilitat, ja que se certifica digitalment tot el procés. La tecnologia doncs, està a punt per aplicar-se. L’empresa Dry Sist treballa amb la termodesinfecció des de l’any 2015. A banda del transport de bestiar, l’aplica en contenidors de mercaderies que s’envien a Austràlia i a la Xina al port de Barcelona. La companyia també fabrica elements per aplicar aquesta tecnologia a Rússia. Dry Sist té la seu social a Vic i la fàbrica a Torelló.
{{ comment.text }}