Els Mossos d’Esquadra estan investigant una macrofesta il·legal de la nit de dissabte a diumenge a la masia El Cavaller, situada al mig de Vidrà, que va aglutinar, segons testimonis consultats per EL 9 NOU i la policia, més de 300 persones, les quals no van respectar les mesures de seguretat de la Covid-19. Els Mossos també expliquen que, arran de l’explicació de testimonis oculars de la zona, els assistents probablement havien de pagar una entrada per accedir al recinte. Patrulles dels Mossos es van desplaçar fins al lloc dels fets i “es van denunciar alguns conductors per conduir sota els efectes de l’alcohol”. La presència policial també va provocar que la gent “marxés de mica en mica”, diuen. A hores d’ara, la investigació se centra en localitzar els organitzadors de la festa. Per altra banda, el responsable del recinte, que va llogar la masia pensant-se que “era un grup petit” i sense el coneixement que s’hi faria una festa, ja ha presentat una denúncia pels desperfectes que hi van causar.
Josep Anglada, l’alcalde del poble, comenta que “el comportament dels assistents no va ser dolent”, no es van causar desperfectes al mobiliari urbà i “no van fer soroll”, però que “hi havia moltíssma gent” i “molt ben vestida”. A més, destaca que “va ser una enredada per internet al propietari” que s’encarrega de llogar la masia.
Un dels veïns del poble explica a EL 9 NOU que ningú de Vidrà sabia que se celebrava aquella festa i que “tot va ser súper anònim”. En el moment que va anar a dormir, a les dotze de la nit, hi van arribar vuit cotxes, “però no en vam fer cas”, i va ser tres hores més tard quan van començar a arribar més vehicles i el nombre d’assistents augmentava. L’endemà a primera hora del matí els veïns van adonar-se de tot el sarau que hi havia muntat.

El responsable de l’habitatge declara que li havien fet una reserva de la masia per una setmana i li constava que “eren una desena de persones”. Tot i això, la sorpresa la va tenir quan una dona que viu al mateix recinte, en una casa apartada de la masia, el va avisar que “estava passant una cosa molt rara”. Ja ha posat en coneixement dels Mossos tots els fets i “és la meva obligació fer una denúncia perquè això és una estafa”, afegeix.
Aquesta festa il·legal de Vidrà recorda la que es va viure fa un any, el cap de setmana del 8 i 9 d’agost del 2020, en una casa rural de Vic. En aquell cas s’hi van reunir un centenar de persones i per accedir-hi també s’havia de pagar una entrada, a més de no respectar les mesures contra la Covid-19.