La Plaça Major de Vic viurà el tradicional Dijous Llarder el pròxim 12 de febrer. La principal novetat de la 24a edició és que es rostiran sis porcs, dos més que l’any passat, la xifra més alta fins ara. “És l’entrepà estrella i el que se’ns acaba més ràpid, hem cregut convenient que havíem de créixer en aquest sentit”, ha explicat a l’ACN el president d’Osona Cuina, Eduard Aliberch, que organitza l’acte popular amb el suport de l’Ajuntament. La previsió és passar de vendre 6.000 entrepans a un total de 8.000 fets de porc, botifarra o cansalada. Aquest any també es mantindrà el format de servir esmorzars, dinars i sopars i s’amenitzarà amb una programació d’activitats per a tots els públics amb actuacions musicals i concursos.

“Per nosaltres, el Dijous Llarder és una tradició que no es pot perdre i és la festa grossa d’Osona Cuina, el col·lectiu de cuiners de la comarca”, afirma el president de l’entitat. La festa gaudeix de molt bona acollida i aquest any han decidit ampliar l’estructura i la cuina per arribar a coure els sis porcs, una xifra rècord. L’activitat començarà a dos quarts de 9 del matí i s’allargarà fins a les 10 del vespre.
L’edició d’aquest any segueix apostant pels productes de qualitat i de proximitat. Els porcs seran de raça Duroc, criats a Osona; la botifarra seguirà sent una recepta pròpia d’Osona Cuina, i no hi faltaran productes emblemàtics com la botifarra d’ou de Can Codina, la botifarra negra de Fussimanya o la cansalada de Ca la Teresona. Els alumnes de l’Escola d’Hostaleria portaran els canelons per fer els tradicionals entrepans amb aquest plat. Les postres aniran a càrrec de Taula Dolça, que aquest any oferirà un xuixo de crema a la brasa amb salsa de xocolata.
Gràcies al suport de l’Ajuntament de Vic, la Plaça Major tornarà a comptar amb un escenari que acollirà durant tot el dia diverses activitats. Començarà amb el 8è Concurs de Truites on els participants elaboraran una truita i un jurat professional premiarà la millor. També hi haurà el Concurs del Dijous Llarder i, a la tarda, un taller infantil de piruletes de xocolata a càrrec de Sant Cacau. També hi haurà música en directe al migdia amb una sessió de la DJ Saraswati i, al vespre, amb el concert de Dos Pardalets, Marc Serrats i Carles Belda.