A4Mans Teatre, la companyia dirigida per Montserrat Mas i Blanca Bardagil, ha organitzat aquesta curiosa experiència, després d’haver utilitzat ja els aparadors per promocionar els seus dos espectacles, ‘Fàbrica de núvies’ i ‘Aigua’. “Si la gent no va al teatre, aquesta és una manera que el teatre vagi a la gent”, diu Montserrat Mas.
Els deu actors que participaran a ‘Cites amb Shakespeare’ –títol que s’ha donat al conjunt de la proposta– són osonencs, de diferents llocs de la comarca: Marc Casanova (a l’aparador d’Òptica Estrada), Xavier Canet (La Tralla), Antoni Font (Pretty), Arnau Tordera (Perfumeria Júlia), Guillem Riera (Adolfo Domínguez), Albert Solans (Franquesa Home), Eduard Autonell (Benetton Infantil), Albert Freixer (Marroquineria Franquesa), Guillem Rico (Messcalino) i Ferran Colom (Dolors Franquesa). Cada un ha escollit una obra de Shakespeare (des de ‘Macbeth’ fins a ‘El rei Lear ‘passant per ‘Otel·lo’, ‘Hamlet’, ‘Romeu i Julieta’ o ‘Ricard III’) de la qual ha seleccionat fragments breus.
Aquestes cites –una vintena de cada obra– es mostraran al públic a través de cartells, ja que no es poden recitar de viva veu a través dels vidres. “Són frases que interpel·len l’espectador, que tenen sentit encara que estiguin tretes del context de l’obra”, explica Montserrat Mas.
Shakespeare, que va portar a la seva obra les claus de la condició humana, és ideal per extreure’n “sentències sobre tots els temes, algunes d’elles ben conegudes”. Tots els actors vestiran igual, per donar unitat a la proposta, encara que cada un ha preparat a la seva manera la petita dramatúrgia que posarà en escena.
Montserrat Mas insisteix també que ‘Cites amb Shakespeare’ “no és una campanya comercial”, per més que es porti a terme en botigues que s’han convertit en “nous espais per al teatre”.
{{ comment.text }}