A manca de dues jornades pel final, el Club Bàsquet Tona s’ha proclamat campió de la Primera Territorial. Els tonencs van guanyar a la pista del Creu Alta Sabadell (72-75) a la pròrroga, dissabte passat, i es van assegurar ja la primera posició del grup 5, amb uns números gairebé perfectes de 22 victòries i només dues derrotes en tota la temporada.
D’aquesta manera, el conjunt groc-i-vermell retornarà a la Segona Catalana un any després –on actualment hi milita el CB Vic-UVic3 i el CB Manlleu–. A més, s’ha classificat per poder disputar els Campionats de Barcelona i, en cas que finalitzi entre els dos millors primers dels sis grups, accedirà directament a la final a quatre del torneig.
Lluc Gómez, el tècnic, admet que “l’objectiu era tornar a segona quan abans millor“, però, per això, “has d’estar encertat“, ja que els quatre equips que encapçalen la lliga “tenim un nivell molt semblant“. L’entrenador dels tonencs assegura que van fer una “molt bona pretemporada” i van aprofitar que “molts equips encara no estaven rodats”. Això va ser clau per arrencar la lliga amb deu victòries seguides, entre les quals destaca la que es va aconseguir davant el Sant Fruitós, segon, per un contundent 86 a 55.
Tot i que després de l’aturada per les vacances de Nadal “vam començar tous“, i que a la segona volta “tots els equips milloren”, Gómez celebra que “hem arribat molt bé al tram final“, tant a nivell físic com mental i de joc, i que “les lesions ens han respectat”. Els darrers tres partits eren vitals per certificar el títol de lliga, i malgrat la dificultat, els groc-i-vermells han sortit victoriosos dels tres: Berga (38-56), Collbaix (68-64) i Sabadell.
Alejandro Samara, una de les incorporacions procedent del sènior B, és, de moment, el màxim anotador de l’equip amb 303 punts. La resta de jugadors que han format part de la plantilla durant la temporada han estat: Martí Serra, Jaume Cadena, Albert Parés, Oriol Lleopart, Martí Terricabres, Xavier Coromina, Eloi Portet, Nil Valls, Oriol Clop, Alex Garrucho, Lluc Arumí, Ruben Fuentes, Eudald Cornellas, Pol Navarro, Enric Zamora, Eridà Molist i Arnau Vilarrasa.
En cas de guanyar els Campionats de Barcelona, el conjunt tonenc es classificaria per la final a quatre dels Campionats de Catalunya. Abans, però, els queden dos partits: el primer a casa contra el Navàs, el 10 de maig, i l’últim a la pista de La Salle Manresa la setmana següent.