Joan Salvans i Marçal Mompió, al volant d’un Porsche 997 GT3 RS, van repetir victòria aquest dissabte a la 3a edició del Ral·li de les Masies de Voltregà, una prova que malgrat la seva joventut ja s’ha fet un forat no només al calendari de la comarca, on està reomplint el buit que temps enrere va deixar el Ral·li Osona, sinó també a escala nacional.
Després del triomf de l’any passat, les opcions que el d’Olost repetís victòria entraven a les travesses de la cursa, que va complir les expectatives i va acostar molt públic a les carreteres d’Osona i el Lluçanès per on va transcórrer. Una altra de les parades icòniques va ser a la plaça Fra Bernadí de Manlleu, on hi havia el reagrupament.
A Salvans i Mompó els van acompanyar al podi Antonio Forné i Àxel Coronado, amb el seu Skoda Fabia Rally2 EVO, i Albert Orriols i Xevi Moreno, també amb Skoda. A les categories de Regularitat Sport i Regularitat els primers llocs van ser per a José L. Moreno i Isidre Noguera, i Carles Miró i Ivan Matavacas, respectivament.

Des de l’organització de la prova, Guillem Pérez es mostrava molt satisfet d’una tercera edició que “ha complert les expectatives” i confirma la marca que s’ha guanyat el ral·li entre competidors i públic.
Segons ell, les carreteres d’Osona i el Lluçanès estaven òrfenes de competició i aquest ral·li “els està tornant el que havien estat”. A l’hora de fer balanç, vol fer un agraïment concret als ajuntaments de les Masies de Voltregà i Manlleu per la “complicitat” que hi han trobat des del primer moment.
De fet, recordava Pérez, aquesta prova “no és més que el salt lògic que s’havia de fer després d’organitzar la pujada a la Trona o el Ra·lisprint de les Masies de Voltregà”, que estan en l’origen.
Més enllà d’uns primers llocs que es podien considerar previsibles, una de les sorpreses de la jornada va ser la gran actuació dels francesos Arnaud Genesca i Valentin Augé (Skoda Fabia R5), que van arribar a encapçalar la prova durant els dos primers trams tot i ser un recorregut totalment desconegut per a ells.
Aviat, però, l’expertesa de Salvans i la potència del seu Porsche van prendre la iniciativa i a la tarda ja acabaven acumulant 8 dels 12 scratches possibles, fet que els portava directament al lloc més alt del podi.
Un dels encants d’aquest ral·li és que recupera trams mítics que abans havia resseguit el Mundial, amb el de la Vola, la pujada a la Trona i la Costa dels Gats com a més mítics.

Per Guillem Pérez, la vuitantena d’equips participants a l’edició d’enguany “és una xifra ideal pel que comporta la logística de la prova i la mobilitat de la cursa”.
Agraïment al públic i novetats per al 2025
Després de l’èxit d’aquesta tercera edició, tot apunta que el Ral·li de les Masies de Voltregà té assegura-da la continuïtat. I si es confirma, per a l’any que ve s’anuncien canvis en la configuració d’alguns trams de la prova.
Un dels factors que ho pot facilitar és la resposta del públic, que Guillem Pérez qualifica “d’entès, atent i respectuós” i que fa bo l’imaginari que “Osona i el Lluçanès són dues comarques on es respira motor”.
L’empresa VLine Org, organitzadora de la prova, ha mobilitzat per a aquest ral·li al voltant de 200 persones, reclutades també d’escuderies col·laboradores.
COTXES A LA PLAÇA Una de les imatges del ral·li i exponent de la col·laboració de l’Ajuntament de Manlleu amb la prova és la plaça Fra Bernadí convertida en punt de reagrupament després de cada tram. Un veritable centre d’atracció per a curiosos i aficionats. L’alcalde de Manlleu, Arnau Rovira, ja va dir durant la presentació que esdeveniments com aquest són també pol d’atracció turística que repercuteix en bars i restaurants i als allotjaments de la zona.

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't