QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol
Resultats i classificacions

Suspès cautelarment el ‘play-off’ d’ascens a l’OK Lliga

La Federació Espanyola de Patinatge ho ha decidit davant la impugnació del Lloret del seu partit, que afecta de ple l’ascens directe del Manlleu

La Federació Espanyola de Patinatge ha anunciat a primera hora d’aquesta tarda que suspèn cauteralment el play-off d’ascens a l’OK Lliga arran de la impugnació del Lloret al seu partit contra al Mataró per alineació indeguda del seu porter titular.

La mesura, que ja demanava el Lloret en el seu recurs, deixa pendent de resoldre la reclamació dels 3 punts i la victòria pel conjunt selvatà, que perjudicaria directament el Martinelia Manlleu, que dissabte va celebrar el campionat de lliga del seu grup i, en conseqüència, l’ascens directe a l’OK Lliga.

La suspensió cautelar s’explica perquè, segons el calendari, el partit de play-off s’hauria de disputar aquest proper cap de setmana. A l’espera de resoldre el gruix del recurs i de quina serà la resolució final, ara mateix no se sap si serà el Lloret o el Manlleu qui l’haurà de jugar.

El comunicat de la Federació és, literalment, aquest:

“La Reial Federació Espanyola de Patinatge informa que, després de la protesta presentada pel CH Lloret Vila Esportiva per una possible alineació indeguda, el Comitè Nacional de Competició ha resolt la suspensió cautelar de la disputa del play-off d’ascens a l’OK Lliga previst per a aquest cap de setmana.

La mesura s’adopta mentre s’estudia i es resol l’expedient obert relacionat amb aquesta reclamació.

Pròximament es comunicarà la nova data de celebració de l’eliminatòria, així com qualsevol resolució derivada del procediment disciplinari en curs”.

La lluita per l’ascens directe

El Lloret havia arribat a l’última jornada de la lliga regular, dissabte passat, un punt per davant del Manlleu a la classificació. Si guanyava el seu últim partit, es convertia en campió i obtenia l’ascens directe al marge del resultat del Manlleu, que quedava segon i jugava el ‘play-off’.

Com que va perdre i el Manlleu va guanyar, es giraven les tornes: el Manlleu es convertia en campió i aconseguia l’ascens directe, mentre que el Lloret acabava segon i havia de jugar la promoció d’ascens.

El motiu de la impugnació del Lloret va ser per alineació indeguda del porter del Mataró, que va jugar amb fitxa autonòmica, i no de l’OK Lliga, havent superat el límit de 10 partits en què la Federació Espanyola autoritza a fer-ho als porters, que són sis partits en el cas dels jugadors de pista.

Ara el Comitè de Competició de la Federació té pendent de decidir si accepta la part troncal del recurs, que és donar la victòria al Lloret, cosa que de rebot deixaria el Manlleu sense títol i sense ascens directe a l’OK Lliga.

L’article on s’agafa el Lloret per a la impugnació

Article HP-24

“Els clubs que disposin de més d’un equip sènior participant en diversos nivells de competició (autonòmics i/o estatals), podran alinear en cada partit amb l’equip superior fins a quatre jugadors sèniors inscrits en l’equip que participa en el nivell inferior, sense que aquests perdin la seva adscripció inicial a l’equip d’origen.

Aquesta autorització es limita a 6 partits per al jugador de pista i a 10 partits per al porter. Si se superen aquests límits, el jugador perdrà la seva categoria o rang d’origen i adquirirà la de l’equip de la competició de rang o categoria superior en cas de tramitació d’una nova llicència. Mentre el jugador no obtingui la nova llicència no podrà ser alineat en la competició. (…)”

_________________

Es dóna el cas, a més, que l’acotació concreta del segon paràgraf en què s’adverteix que, superat el termini, un jugador per a qui no s’hagi tramitat la corresponent llicència no podrà ser alineat es va prendre per acord de la comissió delegada de la Federació el 6 de maig passat arran, justament, d’una impugnació pel mateix motiu del Shum contra el Cerdanyola, que va acabar donar la raó al primer.

LA PREGUNTA

El conflicte entre el departament d’Educació i els mestres es resoldrà a curt termini?

En aquesta enquesta han votat 424 persones.