QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
Poliesportiu
Motor
Hoquei
Futbol
Resultats i classificacions

Yamaha Ausió anuncia que trenca la relació amb Oleguer Riba

La decisió, sobtada i fulminant, arriba amb el pilot d’Oristà encapçalant el Campionat d’Espanya MX125

Yamaha Ausió i Oleguer Riba han posat punt final a la seva vinculació “amb efecte immediat“. L’equip ho ha anunciat aquest dimecres a través d’un comunicat en què atribueix la decisió a l’aparició de “diferències” entre les dues parts.

Segons explica Yamaha Ausió, aquestes discrepàncies podien “comprometre la bona sintonia i el flux de treball” entre l’estructura i el pilot, motiu pel qual s’ha optat per rescindir l’acord de manera immediata. Riba, llavors hj jove promesa del motcoròs, s’havia incorporat a l’estructura d’Ausió Yamaha al desembre de 2023, per començar-hi a competir amb l’inici de la temporada 2024.

La separació arriba en un moment destacat esportivament per a Riba, que ocupa el liderat provisional del Campionat d’Espanya MX125 2026 després de les dues primeres proves del calendari.

Des de l’equip asseguren que, des de l’inici de la temporada, havien treballat perquè el pilot pogués lluitar pel títol estatal.

En el comunicat, Yamaha Ausió també desitja “el millor per al futur” a Oleguer Riba després de la fi de la relació entre totes dues parts.

Tot i que les raons del distanciament no s’han fet públiques, tot apunta que podrien venir de la desconfiança creixent entre les dues parts pel descontentament del pilot i el seu entorn pel rendiment la moto, malgrat els bons resultats obtinguts en competició.

De fet, en el seu comunicat Yamaha Ausió reivindica que “ha estat treballant durament perquè Riba pogués lluitar pel Campionat d’Espanya MX125″, cosa que recorda que s’està aconseguint.

Amb tot, l’exgència de millores i que mai acabés d’estar satisfet en els tests haurien portat a un desgast en la relació que podia conduir a una situació insalvable, per la qual cosa s’ha optat finament per separar els camins.

Després de dues proves del Campionat d’Espanya de motocròs, a Calatayud (Aragó) i a Malpartida (Extremadura), Riba encapçala la classificació general amb 80 punts, 10 més que el segon classificat, el pilot també de Yamaha José Luis Moreno.

En la primera de les curses, Riba va guanyar totes dues mànegues, mentre que a la segona va fer un setè i un cinquè lloc, perjudicat per dues caigudes. Això li permet continuar liderant la classificació gràcies al coixí obtingut amb doble triomf a Calatayud. Ausió Yamaha té dos altres pilots al Campionat d’Espanya MX125, Jordi Soler i Esteve Abella, ara mateix 16è i 21è a la classificació general.

Més complicat ha estat el seu debut al Campionat d’Europa, aquest 2026, un salt molt important -també de nivell i de dificultat de circuits- en la seva trajectòria, on en les primeres curses li ha costat situar-se entre 25 primers. El millor resultat el va aconseguir a Andalusia, la prova que va obrir el calendari el març passat, amb un 14è lloc.

Aquest proper cap de setmana s’ha de disputar la tercera prova del Campionat d’Espanya a Alhama (Múrcia).

LA PREGUNTA

El PP aconseguirà majoria absoluta a les eleccions d’Andalusia?

En aquesta enquesta han votat 164 persones.