Bona representació, gran experiència social i esportiva i reguitzell de medalles per als representants d’Osona i el Ripollès als Special Olýmpics que es van fer el cap de setmana passat a Tarragona. Aquestes son les valoracions directes que n’han fet arribar
CAR DE SANT TOMÀS
Els 51 esportistes del CAR de Sant Tomàs que van participar als Special Olympics Tarragona 2026 van tornar amb desenes de medalles en les vuit disciplines en què van competir.
En atletisme van sumar tres ors, dues plates i tres bronzes, mentre que en natació van aconseguir dues medalles d’or, sis de plata i sis de bronze. En gimnàstica rítmica, el balanç va ser de tres ors, dues plates i tres bronzes, i en petanca van obtenir una plata i un bronze. L’equip de futbol 7 va acabar segon i es va penjar la medalla de plata. En bàsquet va ser cinquè, mentre que en tennis taula i pàdel també hi va haver medalles de consolidació.
La delegació de Sant Tomàs, acompanyada per vuit monitors i monitores, va augmentar notablement la participació respecte als Special Olympics del 2023, quan hi van assistir unes 36 persones de l’entitat.
Més enllà dels resultats, la cita va ser una oportunitat per compartir experiències, conviure amb altres esportistes i afrontar nous reptes personals en un entorn inclusiu.
CLUB GIMNÀSTIC VIC
El Club Gimnàstic Vic va participar per primera vegada als Special Olympics Catalunya, celebrats aquest cap de setmana a Tarragona, amb tres gimnastes vinculades a Sant Tomàs. La col·laboració entre les dues entitats, que fa uns anys que treballen amb grups inclusius d’entrenament, va donar fruits amb nou medalles.

Sílvia Tuneu, al nivell 1, va guanyar l’or a salt i barra i el bronze a terra. Pía Arumí, al nivell 2, va obtenir l’or a salt, la plata a barra i el bronze a terra. Finalment, Laura Lorena Rodríguez, al nivell 3, va aconseguir la plata a salt i el bronze a barra, a més del reconeixement de participació a terra.
La competició va suposar una primera experiència per a les tres gimnastes i les dues entitats, que contribueixen a fer créixer l’esport inclusiu en una disciplina que fins ara no tenia representació a la comarca.
FUNDACIÓ MAP
La Fundació MAP va aconseguir cinc medalles als Special Olympics Tarragona 2026, celebrats del 9 al 12 d’octubre, amb una delegació de 22 esportistes i sis membres de l’equip tècnic. En natació, els representants de l’entitat ripollesa van obtenir dues medalles d’or, una de plata i dues de bronze.
En petanca, van sumar-hi un bronze més, mentre que l’equip de futbol de l’Abadessenc va aconseguir la medalla de plata després de guanyar dos partits, contra el seu primer rival per 4 a 1 i per 4 a 0, i perdre l’últim per 0 a 4 davant del Mataró.

Més enllà dels resultats, la participació va permetre als esportistes compartir quatre dies d’esport i convivència amb més de 1.700 participants de deu països europeus. La trobada, amb 15 disciplines esportives i adaptades, va posar l’accent en la inclusió, la superació personal i el treball en equip, valors que van més enllà de les medalles.