EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Els serveis rurals de Correos porten la connectivitat fins a l’últim racó

Amb una mitjana de més de 115 carters i carteres rurals per província, només en els primers mesos de 2022 es van realitzar 404.300 operacions a domicili per part dels 6.011 carters i carteres rurals

El 9 Nou
03/10/2022
Vic

El servei de Correos en l’entorn rural està creixent gradualment tant en quantitat de lliuraments i gestions com en diversitat de solucions per a aquelles persones que viuen en entorns més allunyats de les xarxes d’atenció. Es preveu tancar 2022 amb un nombre pròxim al milió de lliuraments i serveis, gràcies a la labor dels més de 6.000 carters i carteres rurals i el suport tecnològic de més de 22.000 nous dispositius portàtils.

“NO CREIEM EN L’ESPANYA BUIDADA”

Com a servei públic, Correos no es rendeix ni assumeix el gastat concepte “Espanya Buidada”, i ho demostra diàriament a través de l’esforç vocacional dels 6.011 carters i carteres rurals que diàriament s’acosten fins a l’últim racó de la nostra geografia.

La consigna és clara: “Allà on hi hagi un ciutadà, arribarà Correos a atendre les seves necessitats, estenent els serveis”.

LES XIFRES QUE HO CONFIRMEN

Amb una mitjana de més de 115 carters i carteres rurals per província, només en els primers mesos de 2022 es van realitzar 404.300 operacions a domicili per part dels 6.011 col·laboradors en terreny, així com a les oficines auxiliars de la xarxa. Es va realitzar una mitjana de més de 67 operacions per carter, en entorns de baixa densitat de població, la qual cosa exigeix desplaçaments molt més grans que els que es fan en nuclis poblacionals més habitats.

SERVEI I TECNOLOGIA

Si bé el principal patrimoni són les persones, el seu servei, les seves visites i contacte amb els nostres habitants, sens dubte el suport en la tecnologia és fonamental per a habilitar, facilitar i dinamitzar un ampli ventall de serveis que s’amplia de manera contínua en una labor constant d’escolta i estudi de les persones que viuen en entorns més aïllats. La falta de serveis físics, llunyania d’oficines d’atenció i el difícil accés a eines que són quotidianes per als ciutadans de les urbs es tradueix, cadascuna d’elles, en un nou objectiu per a Correos, que ja facilita la vida dels seus usuaris a través de diversos serveis de gestió, com ara tràmits amb la DGT, pagament de tributs, serveis de gestió de llum i telefonia, assegurances, i fins i tot l’accés a la compra de bitllets de tren.

La tecnologia que possibilita la realització d’aquests serveis creix de manera constant en accessos i utilitats, xifrant-se actualment en 22.000 nous dispositius portàtils (PDA) que faciliten la connectivitat i la classificació de paqueteria.

DIGUI-HO EN UNA FRASE

Els serveis rurals de Correos posen el món a les teves mans, i porten el teu món a les dels teus contactes.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 130 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't