El ral·li d’hivern de Viladrau ja és una de les proves més consolidades en el panorama català de ral·lis clàssics de regularitat, sent cada any l’encarregat de donar el tret de sortida a la temporada. I enguany, en la 18a edició de la prova, l’emoció va ser un dels convidats estrella.
Amb prop d’un centenar de participants, “el límit de corredors que podem acollir en una prova d’aquestes dimensions”, com afirmava Àlex Romaní, president del Club RallyClassics, entitat organitzadora, la prova va recórrer prop de 500 quilòmetres per carreteres del Montseny i les Guilleries. Repartits en dues etapes i deu trams cronometrats, tots els pilots es van enfrontar a pistes complicades i a trams obacs amb presència de gel, sobretot a la nit, fet que “aportava un punt més de dificultat a la conducció”, com afirmava Romaní, “però, malgrat això, no vam tenir cap incident durant la prova”, afegia.
Tot i els gairebé 500 quilòmetres de recorregut del ral·li d’hivern de Viladrau, van ser els últims 40 els encarregats de coronar els guanyadors de la 18a edició. Al volant d’un Autobianchi A112 Abarth, els guanyadors finals de la prova van ser Jan García i Sergi Giralt, però seguits de ben a prop per Jaume Llopis i Miquel Molist (Volkswagen Golf GTI), segons, i Juan Luis Redó i Jorma Redó (Volvo Amazon), que van acabar tercers. “Durant els últims trams, els pilots capdavanters es van anar intercanviant les posicions, i podia guanyar qualsevol. La diferència final va ser de només dècimes”, explicava Romaní.
El ral·li de Viladrau va donar, així, el tret de sortida de la temporada 2020 de proves de regularitat per a cotxes clàssics, i ho va fer amb la millor participació de totes les edicions i seguint una tendència a l’alça. I és que, com afirmava Romaní, “el ral·li d’hivern de Viladrau ja és un ‘senyor ral·li’ en el calendari català”.
{{ comment.text }}