Des de fa tres anys, la Xarxa de Facilitació Digital ajuda a combatre la bretxa digital i acompanya a persones en processos de tràmits administratius o l’ús bàsic de les xarxes socials i internet. Els voluntaris s’ubiquen en cinc punts diferents de Vic, des d’on ajuden a perdre la por a l’ús digital. Un d’aquests és Creu Roja, des d’on en fan un balanç positiu. “Estem molt contents perquè hem pogut fer un acompanyament humà, perquè aquesta gent el que necessita és una persona al costat”, explicava durant l’acte de presentació dels resultats Biel Barnils, de Creu Roja Osona.
La xarxa ha anat creixent i s’ha anat consolidant, arribant a més persones. En total, s’han ofert 137 dies d’atenció, en els quals s’ha donat resposta a les necessitats de la ciutadania. Actualment, hi ha una desena de persones voluntàries que ajuden a dur a terme tota mena de tràmits. Les principals consultes, avançava un dels voluntaris i estudiant d’Educació Social de la UVic, Adrià Canadell, “han estat relacionades amb prestacions socials, identificacions digitals i certificats, a més de sol·licituds d’ajuts i subvencions”.
En Jesús, amb la seva experiència laboral en el sector tecnològic, és un dels voluntaris del projecte. D’entre tots els casos que ha atès, el que més l’ha sorprès és que els tràmits referents a l’administració pública són complicats per a tothom, joves i adults. “Confonem la digitalització amb facilitar la vida a la gent, però per sorpresa meva, inclús gent jove que utilitza les xarxes socials col·lapsa quan ha de fer tràmits de l’administració pública”.
L’objectiu és que la Xarxa de Facilitació Digital continuï creixent per arribar a més persones.