Renfe s’ha fet enrere, en part, i mantindrà uns mesos a l’any el personal de venda de bitllets de l’estació de tren de Ribes de Freser. Segons l’operadora hi haurà personal “en els períodes de màxim volum de viatgers”, durant la temporada d’esquí i els mesos de juliol i agost. Tal com publicava EL 9 NOU el 23 de desembre, a partir de l’1 de gener a l’estació s’hi havien de deixar de vendre bitllets perquè Adif, que se n’encarregava fins al 31 de desembre, havia decidit que no donaria més aquest servei que havien ofert, tot i que hi ha un acord de l’any 2017 a través del qual la competència en aquest àmbit passava a Renfe.
D’entrada Renfe havia dit que “la solució” seria que es fes a través d’una màquina d’autovenda o que els passatgers compressin el bitllet al mateix tren, però ara s’ha fet enrere i ho va comunicar a través d’una carta el mateix dia 23 a l’Ajuntament de Ribes.
L’alcaldessa, Mònica Santjaume (JxCat), diu que per ara no han rebut cap comunicació oficial però que “estem contents que almenys apostin per tenir viva l’estació encara que sigui en temporades esporàdiques”. Tot i això, remarca que “reclamarem que hi siguin tot l’any” i lamenta “haver perdut serveis”.
{{ comment.text }}