EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Divertir-se fins a ser el millor

Més del 50 per cent dels consumidors d’‘e-Sports’ són joves que tenen entre 21 i 35 anys


25/10/2019

Kevin Rams i Arnau Casals. Barcelona

Queda gairebé un mes perquè es celebri l’esdeveniment per excel·lència dels gamers com és el NiceOne Barcelona que es realitzarà del 28 de novembre fins l’1 de desembre al recinte de Gran Via de la Fira de Barcelona. L’esdeveniment estrella dels e-Sports a Catalunya celebrarà la seva quarta edició on s’espera que l’afluència de públic sigui gran i que la ciutat comtal es converteixi, per uns dies, en la capital mundial dels videojocs. L’últim any van rebre 138.000 visitants que van poder visitar 194 expositors que estaven distribuïts en 56.000 metres quadrats d’exposició de tot el que envolta aquesta disciplina esportiva.

Tot i l’espectacularitat de la mostra, les persones que tenen més de 30 anys estan menys familiaritzats que els joves, segons una enquesta realitzat per ESL España i Movistar, on podem veure que el 28 per cent dels jugadors que practiquen aquesta disciplina tenen entre 21 i 25 anys i només un 9% dels jugadors es situa entre els 31 i els 35 anys.

Una altra dada clau que podem extreure de l’estudi i que ens pot ajudar a respondre la pregunta sobre el per què els e-Sports han guanyat tanta popularitat en els últims anys. I la resposta pot estar en que hi ha una gran varietat de jocs temàtics. Jocs esportius com el FIFA, jocs d’estratègia com el League of Legends i els que consideren com a shooters com seria el cas del Fortnite. Adrià Cuadras, estudiant de Publicitat i Relacions Públiques de la Universitat de Vic i exjugador professional, ens explica que “quan tens bons jocs competitius, dinàmics, divertits i gratuïts, les comunitats es van fent més grans i van agafant més força”. Aquests són alguns dels motius pels quals els eGames han tingut un creixement important a Espanya, però es pot arribar a guanyar molts diners amb aquest esport? I fins a quin límit han arribat els jugadors i les jugadores per ser competitius?

‘Gamers’ entre pantalles

“Un professional d’elit als eGames ha de dedicar unes vuit o deu hores al dia”, explica Cuadras sobre la seva experiència en el món dels videojocs. L’estudiant de Publicitat i Relacions Públiques ens confessa que existeixen equips professionals que viuen junts en una casa que està preparada per jugar i per millorar estratègies cada dia. Un exemple és l’equip del League of Legends de Vodafone. “Abans dels tornejos sempre sacrifiques cosetes personals per poder tenir més temps per entrenar”, diu l’estudiant barceloní amb el convenciment que acabaria succeint l’escenari en que es troben els esports electrònics en l’actualitat a Espanya.

“Jo jugo a la Playstation 3 per diversió”, ens diu el Nil Casadesús, un jove de 24 anys que viu a Berga (Berguedà) i que actualment està desocupat. “No em vull dedicar als eGames perquè crec que haig d’anar a buscar coses segures”, confessava un Nil que té clar que els diners difícilment els aconseguirà d’aquest món. També ens relatava que el seu videojoc preferit és el FIFA perquè li encanta el futbol i li agrada jugar els partits en el format multijugador. “Conec la disciplina esportiva dels e-Sports però no tinc gaire temps per veure l’streaming de les partides, com el League of Legends”, assegura el jove berguedà que està més posat en trobar feina que en els jocs d’entreteniment.

Les diferències les podem trobar en la quantitat d’hores que inverteixen els que es volen dedicar professionalment en aquest sector i els que no s’hi volen dedicar. “Cada dia acostumo a jugar entre quatre i cinc hores a la consola”, argumenta el Nil que ens assegura que amb aquest temps ja en té prou per divertir-se a diferència d’un noi o una noia que vol aspirar a ser professional i que es pot estar entre vuit i deu hores davant d’una pantalla. Una activitat que pot anar molt més enllà de ser un hobby.

Acadèmies del futur

Al carrer Sepúlveda de Barcelona trobem una botiga d’informàtica que destaca tant pel seu color vermell en la retolació com per les caixes que presideixen en el seu expositor. Una figura de drac vermell ens rep a la porta i la primera impressió al veure l’interior de la botiga és de sorpresa per la gran quantitat de colors que donaven vida a aquest establiment. Aparentment sembla una botiga que s’adreça cap al col·lectiu dels gamers, però el Red Computer és molt més que una botiga.

El Gaming Arena de Red Computer

Dins el Red Computer podem localitzar el Red Dojo, un espai que estàsota el patrocini de la gran empresa d’informàtica i tecnologia MSI. La primera acadèmia de e-Sports de Barcelona aposta pel futur d’aquestes competicions i compta amb personal especialitzat en el món dels videojocs on l’objectiu és “ser el millor” segons afirma BlueMyth, un jove madrileny que fa poques setmanes que viu a Barcelona i que es dedica a ensenyar als més joves a jugar a títols com el Fortnite o el League of Legends. En l’espai on s’ubica l’acadèmia (Red Dojo), alumnes d’edats molt variades es reuneixen per formar-se en aquells aspectes que els debiliten. Els responsables de la corporació afirmen que “els alumnes milloren les seves habilitats i estratègies en els principals títols i aprenen valors com el treball en equip, l’esportivitat i la gestió de les emocions”.

Per fer aquesta tasca possible compten amb les millors prestacions del mercat que fan que es pugui treure el màxim profit a l’experiència. Red Dojo compta amb la Gaming Arena de Red Computer, el lloc físic on imparteixen les classes. Els ordinadors compten amb una placa base Intel de vuitena generació, 8 GB de memòria RAM i una targeta gràfica de ultima generació de 6 GB optimitzada per jocs (MSI RTX 2060 Gaming) acompanyat d’uns perifèrics que ajuden a esprémer tot el potencial dels components. Un monitor de MSI de 240 Hz, una taxa de refresc que permet reproduir 240 fotogrames per segon que incrementen la fluïdesa de les accions que succeeixen al món virtual, diferenciant-se de la majoria de monitors que hi ha en el mercat que treballen a 60 Hz, és a dir, que són capaços de reproduir 60 fotogrames per segon. Aquest increment dóna un gran avantatge als jugadors amb ratis de “wins” més elevades pels jugadors que utilitzen 240 Hz.

Un instant de l’entrevista a BlueMyth

Youtube i Twitch

La gran pregunta que moltes persones es fan és: com treure rendibilitat a l’hora de jugar o competir per obtenir ingressos o reconeixement (estàtus)? Qüestió que ens comentava BlueMyth. Un tema que està en boca de molts i amb infinitat d’opinions on les més consensuades exposen clarament que es necessita la comunicació audiovisual a través d’aquestes dues plataformes: Youtube i Twitch. Per què dues plataformes per penjar contingut? Perquè clarament ofereixen, per a un mateix tipus de contingut, dos tipus de comunicació.

Twitch et permet una comunicació més directa i propera amb un bon feedback amb els teus seguidors, però només es recomana utilitzar aquesta plataforma per realitzar emissions en directe. En aquesta xarxa, pots seguir a jocs o a jugadors individuals i és una bona eina per aconseguir una audiència, ja que qualsevol persona que busqui la categoria del joc que consumeix sortirà a la llista tot i que tingui pocs seguidors. Es un fet diferencial envers a altres plataformes que utilitzen algoritmes per determinar què interessa a l’usuari i molts cops enfosqueix el camí dels petits creadors.

En canvi, Youtube està enfocat a crear una comunitat a través de material audiovisual fixe que queda penjat al núvol. Aquesta plataforma et permet comunicar amb la comunitat més gran que existeix, en quant a material audiovisual ens referim, i els vídeos no són eliminats mai a diferència de Twich que els va eliminant a mesura que passa el temps.

I es per aquest motiu que la combinació d’aquestes dues plataformes és el mètode més eficient i recomanat per la majoria de creadors de continguts per treure rendibilitat al contingut que vol emetre pels usuaris.

Us deixem un petit fragment de l’entrevista que vam fer amb en BlueMyth:

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

En aquesta enquesta han votat 67 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't