EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Les noves tarifes de l’ATM creen polèmica tot just anunciar-se

La T-Casual substituirà a la T-10, una de les targetes més utilitzades del transport públic de Barcelona i augmentarà el seu preu dels 10,20 euros als 11,35 euros.


13/12/2019

Anna Masó. Barcelona

La T-Casual substituirà a la T-10, una de les targetes més utilitzades del transport públic de Barcelona i augmentarà el seu preu dels 10,20 euros als 11,35 euros. 

La T-Casual, esta pensada per totes aquelles persones que fan un ús menys intensiu del transport públic, com ara els turistes. A diferencia de la T-10, la T-Casual serà un títol unipersonal, per tant, no es podrà utilitzar per altres persones.

La T-Casual substituirà a la T-10, una de les targetes més utilitzades del transport públic de Barcelona i augmentarà el seu preu dels 10,20 euros als 11,35 euros. La T-Casual, esta pensada per totes aquelles persones que fan un ús menys intensiu del transport públic, com ara els turistes. A diferencia de la T-10, la T-Casual serà un títol unipersonal, per tant, no es podrà utilitzar per altres persones.

La Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona calcula – a partir d’una enquesta realitzada l’any 2017- que un 30% dels usuaris de la T-10 podrien arribar a passar-se a la T-Usual, una altra nova incorporació que en aquest cas substitueix la T-Mes i la targeta 50/30. Es tracta d’una tarja que s’utilitza de forma il·limitada durant trenta dies consecutius. Es personalitzada, solament la pot utilitzar el mateix titular i el preu per una zona equival a 40 euros. Per tant, és més econòmica a diferencia de la T-Mes (54 euros) i la 50/30 (43,50).

La T-Jove, un abonament unipersonal amb la funció de fer viatges il·limitats durant 90 dies per menors de 25 anys seguirà mantenint-se. Però, el seu preu disminuirà: de 105 euros passarà a valdre’n 80 euros. També es mantindrà la T-16, que permet realitzar viatges il·limitats als menors de 16 anys de manera gratuïta. I, finalment, es conservarà els títols FM/FN per famílies monoparentals i nombroses, amb una reducció del preu d’un 25% de mitja, excepte l’abono trimestral que s’elimina.

L’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, va qualificar la reforma com una ‘’revolució tarifaria’’. “A Barcelona s’hi poden trobar un gran volum d’emissions inacceptables i la nostra obligació es millorar el transport públic abaratint-lo als usuaris que l’utilitzen de manera habitual. El dia 1 de gener es ficarà en marxa aquestes noves tarifes’’. afirma Colau.

El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de la Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, apunta que les noves tarifes que la ciutat incorporarà s’han pensat de cara al futur i assegura que les propostes dels preus, continuaran de forma equilibrada. ‘’Es bàsic per continuar millorant l’oferta del transport públic’’, remarca.

El president de l’ATM i conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet ha destacat que els usuaris ‘’que tinguin el transport públic com a base de la seva mobilitat hi sortiran guanyant’’. Pel conseller, ‘’ens trobem en un gran canvi de model de mobilitat en què el transport passa d’un rol complementari a un rol central. Amb aquesta modificació no solament hi surten guanyant els usuaris, sinó també el país i el planeta. Com més transport públic, menys emissions de gasos, més qualitat d’aire i més Salud’’. 

La plataforma ciutadana Promoció del Transport Públic (PTP) esta totalment d’acord amb la nova estructura tarifaria a causa que afavoreix als usuaris freqüents del transport públic per sobre dels usuaris ocasionals. Daniel Pi, portaveu de la plataforma explica: ‘’fa temps que estem demanant títols amb tarifes planes, habitual en la resta d’Europa’’.

Respecte a Europa suposa ‘’una millor oferta tarifaria’’, segons fonts municipals, que recorden que el abono mensual en ciutats com Viena i París s’aproxima als 51 euros o el doble. A Madrid, l’abonament mensual costa 54 euros i és la tarifa més similar a la T-10.

T-CASUAL O “T-JODES” 

Els canvis en les tarifes dels transports públics ha afectat als usuaris i que millor forma de saltar l’alarma en les xarxes sociales, especialment en Twitter. La majoria d’usuaris no estan d’acord amb la nova T-Casual i no han pogut evitar culpar aquests canvis a la alcaldessa de Barcelona, Ada Colau de ‘’no haver utilitzat mai el transport públic’’. 

Josep Martí, barceloní de 46 anys assegura ‘’estic totalment en desacord amb aquest nou funcionament, es una pèrdua de temps, a més de disminuir el preu dels bitllets, també podrien mantindré la tarifa de la dels 10 viatges’’.



A les xarxes socials, ha nascut la plataforma Veïns/es en contra de la T-CASUAL, que intenta aconseguir 5.000 suports a traves de la pàgina web change.org i d’un compte de twitter:

https://twitter.com/tcasualno/status/1202580383952449536?s=20


 

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't