Aquest organisme dependent del Ministeri de Foment destinarà dos milions d’euros a aquestes obres que està previst que comencin a la tardor i s’allarguin durant vuit o nou mesos. Afecta el tram de la llosa que hi ha entre l’antic pont del carrer Pompeu Fabra i la nova estació.
Tot plegat, ho va donar a conèixer Dolors Montserrat, vicepresidenta tercera del Congrés dels Diputats, en un acte electoral del PP al poble. L’Ajuntament està a l’espera de rebre la confirmació oficial per part d’Adif. “Confio en la paraula de la vicepresidenta tercera del Congrés i que rebrem la confirmació”, diu l’alcalde, Antoni Guil.
“L’Adif ha dit que abans que acabi l’estiu s’adjudicarà l’obra. Es tracta d’una inversió de dos milions d’euros que representa el compliment d’una promesa electoral que va fer el candidat popular el 2007. És ara amb un govern del PP que aquesta actuació serà realitat”, va afirmar Montserrat, que va assegurar que si no s’ha donat resposta abans al compromís per urbanitzar la llosa de formigó dels túnels ha estat pels problemes pressupostaris derivats de la situació econòmica. Carlos Román, regidor del PP a l’Ajuntament, celebra que l’Adif asseguri “la primera fase” i recorda les negociacions que han mantingut durant tot el mandat amb el Ministeri de Foment i l’Adif per tirar endavant l’obra. “Ara cal seguir lluitant per la segona fase”, diu Roman.
Guil celebra que hi hagi una partida per executar la primera fase a partir d’aquest mateix any. “Dóna el tret de sortida a la integració urbana del soterrament i també possibilita continuar negociant per la segona i la tercera”. En aquesta negociació, recorda Guil, ja podran entrar en joc dues parcel·les d’Adif on es podran fer habitatges i aconseguir recursos econòmics per a inversions posteriors. El projecte de la segona fase –de l’antic pont de Pompeu Fabra fins a l’extrem nord dels túnels– ja està redactat i l’Ajuntament està pendent de rebre’l. En aquesta segona fase, la inversió serà més alta, uns 3,5 milions, perquè les obres d’integració del túnel amb l’entorn seran més complexes.
L’Ajuntament també està pendent de tancar la negociació amb Renfe per fer un aparcament a la part de la llosa situada al sud de l’estació, la darrera que s’urbanitzarà. “L’Adif cedeix els terrenys però cal convèncer Renfe de fer la inversió”, diu Guil.