QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Ajustat suport a la proposta de jornada de l’Hospital de Granollers

La plantilla del torn diürn de l’Hospital de Granollers va donar suport a la proposta de jornada laboral que havia fet la direcció de l’hospital en el referèndum que es va fer aquest dilluns i en què van votar 518 persones, de les prop de 1.000 que tenien dret a vot.

El 9 Nou
21/07/2015

El resultat va ser molt ajustat i la proposta de l’empresa va ser ratificada per un 54,4% dels treballadors. L’altra proposta, que defensava la UGT i que significava la intensificació de les reclamacions per consolidar la jornada de 1.620 hores –probablement a través de la via judicial–, va obtenir 52 vots menys.
Amb aquest resultat, durant el 2015 es mantindran les 1.620 hores anuals, l’any 2016 s’apujarien a 1.634, i l’any 2017 –possiblement amb un nou conveni, si no és que es prorroga l’actual– s’aplicarien les 1.668 hores.
“Per nosaltres és una gran notícia. S’ha acabat el procés amb acord i això sempre és satisfactori”, explica el cap de persones de l’hospital, Carles Pla. El cap de persones també destaca que s’ha evitat la via judicial per decidir la jornada. “Des del punt de vista jurídic, el nostre posicionament era clar i prou bo”, destaca.
La presidenta del comitè d’empresa, Fina Sánchez (CCOO), valora molt positivament el resultat i ara només cal signar l’acord. “És important aquest resultat, encara que hagués estat en l’altre sentit, perquè a la gent li dónes estabilitat i ja saben quin calendari tindran”, explica. “Cal donar molta importància als treballadors, que van recollir unes 400 signatures i que van aconseguir que l’acord es tornés a posar sobre la taula”, afegeix.

QUEIXES PER UNA PREGUNTA POC CLARA

Pla i Sánchez admeten que els han arribat comentaris de treballadors que es queixaven perquè la pregunta era poc clara. “S’havia de posar més coses que sí o no, i això va fer despistar molta gent”, explica Sánchez. A més, molts dels treballadors que havien recollit les signatures estaven de vacances i això, segons Sánchez, podria haver alterat el sentit del vot. “Tot va anar molt ràpid, el dia 9 de juliol pujàvem a parlar amb el gerent i el mateix dia a la tarda ja dèiem a la gent que dilluns faríem votacions. No vam arribar a tothom”, afegeix.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 491 persones.