Els Mossos no amaguen que estan fent controls i per això instal·len quatre plafons informatius que els anuncien. Aquest divendres, a més, també se n’informava en una de les pantalles fixes que el Servei Català del Trànsit té al tram sud d’aquesta via.
Per tocar la consciència dels conductors, els Mossos també intenten notificar les infraccions de velocitat detectades al màxim nombre de conductors. “El nostre objectiu no és fer la foto ni tramitar moltes multes. És aturar al moment per poder conscienciar. L’efecte no és el mateix que si d’aquí a unes setmanes el conductor rep la multa a casa”, afirma Costa. Admet, però, que a la C-17 és més complicat perquè hi ha molt pocs punts on es pugui parar els vehicles amb seguretat.
En el dispositiu de divendres, aquest punt estava situat a la via de servei que hi ha a l’enllaç amb la carretera de Granollers a Lliçà d’Amunt. Aquí, els agents aturaven conductors per fer-los controls d’alcoholèmia i, si presentaven signes evidents, també de drogues. En total, van fer 13 lectures i només una va donar positiu. També s’aprofitava per revisar la documentació dels vehicles o comprovar si havien passat la ITV. Al llarg del control, els Mossos va fer un total de 27 denúncies que s’han traslladat al Servei Català del Trànsit.
N’hi ha dues més d’específiques per temes de transports.
Al llarg de tot l’àmbit, els Mossos van muntar diversos punts de control de velocitat amb radar. Aquests van anar canviant de lloc al llarg del matí. A Tagamanent, en van instal·lar un a les portes de l’antiga Pedres i Marbres Vila. Aquí van fer servir la pistola radar, que en pocs minuts ja va captar dos vehicles que superaven els 120 quilòmetres per hora en un tram on s’ha d’anar a 100. A la Garriga, n’hi havia un a tocar de l’església de la Doma. El radar estava en un trípode a pocs metres del vehicle des d’on el policia controlava les imatges. En tot el matí, es van denunciar 69 vehicles per anar amb excés de velocitat a tot el control.