QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Caldes ampliarà la zona d’estada del parc de Bombers voluntaris

L’Ajuntament de Caldes farà millores al parc de Bombers voluntaris del municipi, situat al polígon La Borda.

El 9 Nou
24/12/2015

En concret, s’ampliarà la zona d’estada dels Bombers voluntaris amb espais com el menjador, que guanyarà metres, o la creació d’un despatx i d’una aula. Els metres es guanyaran ampliant l’altell que hi ha a la nau a la zona que no es fa servir per als vehicles de Bombers, que necessiten tota l’altura de la construcció. Al mateix temps, s’habilitarà un nou espai per als voluntaris del grup de Protecció Civil amb la construcció d’un altre altell en una part de la nau. Fins ara, Protecció Civil tenia les seves instal·lacions en uns barracons exteriors, situats al costat mateix del parc. També podran guardar tots els vehicles en una part de la cotxera ja existent.

Segons ha pogut saber EL 9 NOU, està previst que les obres comencin a principi d’aquest any i estiguin enllestides per la campanya forestal de l’estiu. El cost dels treballs l’assumeix l’Ajuntament, que també és el propietari d’aquestes instal·lacions, a partir de l’acord amb el Departament d’Interior de la Generalitat. D’aquesta manera, la conselleria aconsegueix millorar les condicions de treball dels bombers voluntaris sense fer una despesa directa.

Els Bombers voluntaris de Caldes tenen, actualment, dos camions de Bombers i un vehicle lleuger –un Nissan Patrol– complementari. El cos es va crear l’any 1981 a partir de la iniciativa d’un veí del poble que, aleshores, era bomber de la Diputació i treballava al parc de Granollers, que va tenir el suport de l’Ajuntament. L’any 1984, la Generalitat crea el seu cos de Bombers assumint els professionals que, fins aleshores, estaven vinculats a la Diputació.

Els Bombers de Caldes es van integrar ja aleshores com a voluntaris del cos del govern català. Això els permet disposar de més mitjans materials, més formació i també la possibilitat de participar en serveis fora del municipi. Per la seva banda, l’Associació de Voluntaris de Protecció Civil de Caldes de Montbui (AVPC) va quedar constituïda formalment l’any 2002.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 490 persones.