L’Ajuntament de Cardedeu projecta ampliar la xarxa d’itineraris ciclables del seu nucli urbà. L’objectiu del consistori és enllaçar els itineraris ja existents i facilitar la mobilitat entre els diferents barris i equipaments a través de nous carrils bici i zones de prioritat invertida.
“Es tracta d’atorgar una major coherència a la xarxa actual. D’aquesta manera, podrem consolidar i assegurar la mobilitat sostenible arreu del municipi”, apunta la regidora de Medi Ambient i Mobilitat, Verònica Vidal, en declaracions a EL 9 NOU.
El primer pas ha estat la redacció d’un document que assenyala les principals mancances de l’actual xarxa ciclable del municipi i proposa diverses línies d’actuació per tal de resoldre-les. L’Estudi Zones 30 es va aprovar de forma inicial el mes de gener passat i es troba en període d’exposició pública fins aquest dilluns. Un cop recollides les al·legacions de veïns i entitats, es procedirà a la redacció del projecte definitiu.
Entre les principals deficiències detectades pel consistori a la xarxa ja existent, destaquen la mala connexió de l’estació de Rodalies amb bona part dels actuals carrils bici i zones de prioritat invertida, la manca d’itineraris que permetin una connectivitat verda entre els diferents barris del municipi, i la falta d’infraestructures que permetin circular de forma segura entre els diversos equipaments municipals mitjançant vehicles no contaminants. També es troben a faltar itineraris verds que connectin els diferents parcs del nucli urbà.
L’ampliació de la xarxa s’estructura en dues fases, si bé a data d’avui el consistori encara no treballa amb cap calendari a la mà. “De moment tenim pressupostats 327.000 euros per la primera fase, i 1,3 milions d’euros per la segona. El que no podem planificar a hores d’ara són els terminis d’execució, ja que això dependrà de les dotacions pressupostàries. A mesura que aquestes vagin arribant, s’aniran aplicant”, matisa Vidal.
“Cardedeu és una població ideal per circular-hi amb bicicleta, tant pel que fa al clima com al terreny, i creiem que cal aprofitar aquestes condicions per fomentar-hi un model de mobilitat més net i sostenible. Això també passa per facilitar la connexió amb els municipis veïns a través d’itineraris ciclables. És un projecte que tenim en ment i que volem treballar de forma coordinada amb la resta d’ajuntaments del nostre entorn”, afegeix la regidora.
Entre les entitats que més de prop han seguit la redacció d’aquest estudi s’hi troba Cardedeu Vital, una associació que durant més de dues dècades s’ha dedicat a promoure projectes de sostenibilitat al municipi, i que celebra el pas endavant que ha fet l’Ajuntament. També ha aprofitat el període d’exposició pública per presentar diversos suggeriments de millora i proposar alternatives a alguns dels itineraris planificats.
“Ens agrada molt la direcció del pla i estem d’acord en els seus eixos bàsics, però ens agradaria poder-lo portar una mica més enllà”, apunta Maria Vidal, membre de l’associació. “Diferents experiències europees ens indiquen que la bicicleta és una eina estratègica de futur, i cal començar a pensar l’espai públic en funció d’aquesta realitat”, afegeix. “També creiem que a la via pública hi conviuen moltes sensibilitats, i no totes solen ser escoltades. Cal tenir presents els infants, la gent gran i els ciclistes a l’hora de planificar”, conclou Vidal.
{{ comment.text }}