La nova proposta de variant de la C-59 a Sant Feliu redueix a més de la meitat l’amplada prevista respecte a la primera proposta. En concret, es passa d’una carretera d’uns 24 metres d’amplada amb dos carrils per sentit –tres en els punts de més pendent– a una carretera d’una desena de metres d’amplada amb un sol carril per sentit. Respecte al projecte inicial, també canvien els enllaços que ara es plantegen tots amb rotondes a un mateix nivell. El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, i el director general de Carreteres, Jordi Follia, van presentar aquest dijous a la tarda la nova carretera.
El traçat de la nova variant no pateix massa modificacions i avança per la banda oest del nucli “tot i que es retira uns centenars de metres cap a ponent” i “s’adapta molt més a les previsions del pla general”. La variant farà uns cinc quilòmetres de llargària i tindrà dues connexions amb l’actual carretera: al sud de Sant Feliu i a la cruïlla amb la carretera de Sant Quirze. També hi haurà un enllaç amb la carretera de Gallifa.
{{ comment.text }}