Un d’ells salvaria el sector on hi va haver l’accident mortal de dijous passat i on la carretera passa encaixonada entre el riu i la muntanya. Aposta per construir un túnel a la banda est de l’actual traçat amb la boca sud a tocar de les antigues naus de Leiro i la nord prop de l’accés al sud d’Aiguafreda. “Seria una millora significativa que evitaria moltíssims accidents de trànsit quan plou i els inconvenients que comporta de talls de trànsit, retencions i cues”. A més, es trauria la carretera “de sobre el riu Congost, cosa que milloraria moltíssim l’espai fluvial i permetria recuperar l’àmbit ecològic de l’espai”.
El segon túnel se situa al tram de Figaró per salvar el viaducte que ara divideix el poble i que passa per damunt de la llera del riu. La proposta, a diferència de les alternatives plantejades per la Generalitat, se situa a l’est de la carretera.
El túnel tindria l’entrada sud al costat del actuals, passaria per sota del nucli urbà i sortiria a la desembocadura de la riera del Vallcàrquera per connectar amb la C-17, a la recta de Pareres del Pla, en terme de Tagamanent. Per Arisa, la millora del tram de Tagamanent “és molt més prioritiària” que la de Figaró.
{{ comment.text }}