CiU vol que el nou túnel de la B-500 per la Conreria sigui lliure de peatges. El model a seguir hauria de ser el mateix que el de Parpers, que connecta la comarca amb el Maresme sense cap peatge.
“El tripartit va aturar la B-500 perquè volia rebaixar l’impacte ambiental, i després de sis anys, la conclusió és que la via serà de pagament i sense la voluntat de ser sensible al paisatge”, va denunciar el diputat de CiU al Parlament Josep Rull aquest dimecres a Mollet acompanyat pels portaveus de CiU de Mollet, Sant Fost i Martorelles. Rull va defensar el túnel de Parpers, impulsat per CiU i va criticar l’argument del govern de posar una barrera per evitar col·lapses perquè “a Parpers no hi ha peatge i no hi ha col·lapse”. Va alertar d’una situació paradoxal: “el tripartit va prometre eliminar el peatge de la C-33, i pot ser que, no només no desaparegui, sinó que n’incorporin un de nou”. El diputat va recordar que amb els diners de la disposició addicional tercera de l’Estatut, es pot eliminar la barrera de la C-33 i la de la B-500. El diputat vallesà Jordi Turull presentarà una proposta de resolució al Parlament instant el govern que no posi un peatge a la B-500. El regidor de CiU a Sant Fost, Quim Pérez, va proposar que la carretera es mogui un quilòmetre més cap al sud i va lamentar que no es prevegin accessos a la Conreria ni a Mas Llombart.
Mentrestant, la web del PSC de Sant Fost encara inclou un escrit de l’any 2006 del candidat del partit a les municipals del 2003, Josep Morales, on diu que “el PSC de Sant Fost pot assegurar que a la nova B-500 no es cobrarà peatge. Si el grup de l’alcalde diu el contrari està intentant confondre la ciutadania”. L’any 2006 l’alcalde era l’independent Joan Gassó.