CiU i el PSC han patit una notable caiguda del nombre de regidors al Vallès Oriental, 42 i 51 menys que en el mandat anterior. CiU es queda amb 128 regidors i aconsegueix mantenir el primer lloc. El PSC passa a ser la tercera força en nombre de regidors. Es queda amb 104 enlloc dels 155 que tenia fins ara.
ERC es converteix en la segona força en nombre de regidors. En guanya 49 passant dels 55 que tenia fins ara a 114 gràcies als bons resultats aconseguits en municipis com Mollet, Granollers, la Roca, Cardedeu, Bigues i Riells, l’Ametlla o Figaró, on han tingut augments significatius.
ICV-EUiA perd un regidor: passa de 54 a 53 tot i els bons resultats en poblacions com Mollet on han empatat amb el PSC a set regidors.
La CUP és la cinquena força en nombre de regidors i passa per davant del PP. En guanya sis, de 16 a 22. El PP cau dels 36 que tenia fins ara a només 14. Ciutadans, que ara no tenia regidors, arriba a 13, només un menys que el PP.
EN VOTS
ERC se situa com a segon força amb 31.448 vots, un resultat històric pels republicans que han aconseguit el 18,83% del vots vallesans. Esquerra pràcticament dobla els 16.078 vots de fa quatre anys.
CiU passa a ser la tercera força amb 30.165 vots. És el 18,06% del total. La federació nacionalista ha perdut, però, més de 5.000 vots.
ICV-EUiA manté registres molt similars: Suma 19.930 vots, un 11,93% del total.
La CUP es converteix en la cinquena força de la comarca amb el 5,42% dels vots, tot i que es presentaven a un nombre reduït de municipis i no els computaven els vots d’alguna de les candidatures de les quals formaven part.
Patacada important del PP que també perd més de 5.000 vots. Queda com a cinquena força a la comarca, tot i presentar-se a tots els 43 municipis. Ha sumat 9.510 vots, un 5,69% del total.
Ciutadans, que també es presentava a un nombre reduït de pobles, obté 7.266 vots, un 4,35%. Guanya uns 6.000 vots respecte les eleccions de fa quatre anys.