El trams dels revolts de Can Cortines, on hi va haver l’accident mortal de dijous de la setmana passada és l’únic sector de la C-17 per la vall del Congost on no s’ha fet una actuació per refer el traçat original sorgit del desdoblament executat als anys vuitanta. El traçat entre l’antiga empresa Leiro i l’entrada sud d’Aiguafreda, que passa encaixonat entre la muntanya i el riu, està igual que després d’estrenar-se. És aquí on ara l’alcalde de Centelles, Miquel Arisa, posa sobre la taula la possibilitat de fer un túnel per la banda de llevant de la C-17 que salvi el revirat traçat actual. Abans, s’havien posat sobre la taula projectes més ambiciosos amb un o dos túnels per saltar tota la vall, de la Garriga fins a Sant Martí de Centelles. Els costos d’aquestes obres –600 milions l’alternativa llarga o 26, l’actuació puntual a Tagamanent– queden fora de l’abast de les finances actuals de la Generalitat.
Fora d’aquesta zona, sí que s’han fet canvis en altres punts complicats (vegeu gràfic adjunt). La primera va ser entre els anys 2001 i 2002 amb la reforma del revolt de Can Palau, a la Garriga; i del revolt del Francès, a Tagamanent, que va incloure la construcció d’un nou pont sobre el Congost i un tram de variant. Set anys després, es va fer la segona gran reforma amb actuacions a quatre punts. A la Garriga, es va refer el revolt de la Passola i es va reordenar l’accés a la benzinera. A Santa Eugènia, es va eliminar el canvi de sentit a nivell i es va posar ordre a les entrades a camins particulars. Més amunt, es va enderrocar la Casanova i es va modificar el revolt posterior, just on hi va haver els despreniments de diumenge. A l’enllaç de la Pedralba, també es va eliminar el canvi de sentit en superfície.
De Can Leiro a l’entrada d’Aiguafreda, l’únic tram de la C-17 al Congost que no s’ha refet
El tram on hi va haver el darrer accident mortal és l’únic on no s’ha actuat des que es va fer el desdoblament fa uns 30 anys.
Notícies relacionades
{{ comment.text }}