Gallego ha indicat que “a nosaltres també ens han arribat aquests rumors del possible tancament de Derbi”, però ha recordat que la multinacional italiana “va signar amb els sindicats fa un any un acord per presentar un pla industrial i per mantenir l’ocupació” al centre, on treballen més de 200 persones.
Joan Carles Gallego ha fet aquestes declaracions abans de participar en l’acte d’homenatge a la Dona Treballadora que ha celebrat aquest dimarts el seu sindicat a Barcelona.
Per a Gallego, “el possible tancament de Derbi és més greu per la situació general que viu el sector, després que s’hagi presentat l’ERO -Expedient de Regulació d’Ocupació- de Yamaha”.
Per això, el líder de CCOO a Catalunya ha demanat “que la Generalitat prengui una postura activa en la defensa del sector de la motocicleta, que històricament ha estat molt important a Catalunya”.
“Des de la Generalitat caldria desplegar polítiques actives per defensar l’ocupació en el sector i no perdre un altre centre productiu d’aquest tipus”, ha manifestat Gallego.
En principi, es tem que Piaggio deslocalitzi la seva activitat a Catalunya i se l’emporti a Itàlia, igual que Yamaha ha optat per fabricar a la seva planta francesa.
A diferència de Yamaha, Derbi encara no ha presentat un ERO ni tampoc no ha comunicat oficialment quins són els seus plans per a la factoria catalana.
Derbi és una marca històrica en la fabricació de motos a Catalunya i va ser comprada el 2001 a la família catalana Rabassa, que va optar per vendre a Piaggio davant la impossibilitat de continuar amb la companyia.