Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Competència ultima l’autorització a Bimbo de la compra de Panrico

La fusió entre els fabricants de productes alimentaris Bimbo i Panrico enfila la recta final. La Comissió Nacional de Mercats i Competència ha fet un primer dictamen per aprovar la compra de Panrico per part de Bimbo, per un preu inicial de 190 milions d’euros.

  • El 9 Nou
  • 27/10/2015 | 19:00

L’operació es va comunicar al mes de juny, però està pendent del dictamen de l’autoritat estatal de competència, que aquesta setmana ha fet públic que comença la tramitació per validar-la. L’exclusió de l’operació del pa de motllo de la marca Panrico ha de facilitar-ne l’aprovació. Aquest és un producte en el qual Bimbo és clarament líder, amb més del 40% de quota de mercat, i si se li afegia el pes de Panrico hauria pogut comportar problemes de domini de mercat.

L’operació, que ha de contribuir a generar un grup amb clara vocació de lideratge en el sector, no deixa de generar neguit entre la plantilla de l’empresa compradora. Especialment a Granollers, el centre de treball de Bimbo més proper a la principal planta de Panrico (a Santa Perpètua). Des del primer moment, la plantilla de Granollers ha demanat informació sobre l’efecte de l’operació, però encara no hi ha hagut concrecions. S’espera que en les properes setmanes, a través de les converses que direcció i representació laboral han de mantenir en altres àmbits de negociació comencin a saber-se possibles efectes de l’operació.

Entre els aspectes que poden influir, hi ha la sentència pendent sobre la resolució de l’expedient de regulació que Panrico va imposar a la planta de Santa Perpètua i que, després d’una dilatada vaga, es va resoldre de manera favorable per als treballadors. Hi ha pendent la resolució als recursos que va presentar l’empresa. A Bimbo també hi ha hagut certa conflictivitat arran de l’entrada en funcionament d’una nova planta de producció a Guadalajara.

Panrico aportarà a Bimbo unes vendes anuals aproximades de 280 milions d’euros i marques tan conegudes com Donuts, Bollycao, o la Bella Easo (que se sumaran a les marques Bimbo, Sliuteta, Ortiz, Bony i Tigreton). En total es configurarà un grup amb unes vendes aproximades de 700 milions d’euros i 18 centres productius. Les dues companyies sumen 4.000 treballadors a l’Estat i a Portugal.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.