Covalco supera les 1.100 botigues amb les 89 obertures del 2015

El grup de distribució Covalco, de Granollers, ha tancat l’any 2015 amb 89 nous establiments, una mica per sota del centenar d’obertures de l’any 2014, en un ritme que llavors va tenir l’empenta de l’adquisició de la majoria accionarial de la cadena andalusa Caro Ruiz.

El 9 Nou
16/01/2016

Els 89 nous establiments situen la firma vallesana per damunt de les 1.100 botigues a tot l’Estat.

La majoria dels nous punts de venda són franquícies de les diverses marques de l’empresa de la família Saperas. Aquesta modalitat de botigues representa, de fet, la major part de les vendes que registra el grup. L’empresa ha concentrat bona part dels nous punts de venda (a través d’obertures noves o bé de botigues que pertanyien a altres firmes i han triat adherir-se a les marques de Covalco) a les províncies de Sevilla, Saragossa i València.

Andalusia ha estat la zona de l’Estat on s’han obert més botigues, amb un total de 18. Aragó i la Comunitat Valenciana segueixen en ordre de nous establiments, dins de l’estratègia del grup de tenir una presència potent a la zona de llevant de la Península.

MÉS DE 200.000 METRES QUADRATS EN FRANQUÍCIES

Els nous punts de venda oberts per Covalco en el darrer any han permès a la companyia sumar més de 26.000 metres quadrats nous de superfície comercial. Actualment, les botigues franquiciades de la companyia amb seu al polígon Font del Ràdium de Granollers ja sumen gairebé 209.000 metres quadrats.

L’any passat, la marca Coaliment Compra Saludable va ser la que va aportar més nova superfície comercial. Les 24 noves botigues d’aquesta marca han aportat 6.350 metres quadrats. La marca Tradys va ser, en canvi, la que va tenir més nous establiments, amb 34 botigues noves que sumen un total de 5.180 metres quadrats nous de superfície comercial. Altres marques, amb presència a Andalusia, com Don Market i Super Sur completen el total de noves franquícies.

Durant l’any passat, la companyia va presentar l’ensenya Comarket un nou format a mig camí entre els establiments de proximitat i les botigues majoristes (cash and carry). Des de febrer, s’han obert 13 establiments amb aquesta marca, amb més d’11.000 metres quadrats. El grup manté també el potencial en establiments majoristes, amb la marca Comerco –que ha arribat als 62 establiments–, als quals s’han de sumar 28 més de les ensenyes Cash Sur i Super Cash Sur. Aquests 90 establiments cash and carry situen Covalco com la principal cadena en aquesta modalitat comercial a l’Estat. L’empresa suma 104.000 metres quadrats de superfície en els seus establiments majoristes propis amb la marca Comerco, als quals s’han d’afegir els 45.000 metres de les marques de Cash Sur que va aportar la compra de Caro Ruiz.

Durant les últimes setmanes de l’any passat, l’empresa de Granollers va obrir els set darrers establiments fins ara. Dos amb la marca Coaliment Compra Saludable a les províncies d’Alacant i Mallorca, dos amb l’ensenya Trady’s a les de Granada i Saragossa, dos Comarket a les de Còrdova i a Sevilla, i un Don Market també a la província de Sevilla.

LA PREGUNTA

Està d’acord que els ajuntaments incorporin l’ús del català als requisits per adjudicar contractes públics?

En aquesta enquesta han votat 131 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't