Els 150 empleats de la factoria s’han concentrat a les portes de l’empresa des de quarts de sis del matí i han protagonitzat una mobilització fins l’Ajuntament de Mollet on s’han reunit amb l’alcalde d’aquesta ciutat, Josep Monràs. Aquesta protesta arriba després que la direcció del grup Piaggio, propietari de Derbi, anuncies el tancament imminent de la fàbrica, en considerar insuficients les ajudes econòmiques plantejades pel Govern com a suport a un teòric procés de reindustrialització.
El president del Comitè d’Empresa de Derbi, Diego Moriñas, s’ha mostrat molt satisfet amb el resultat d’aquesta convocatòria de vaga, ja que afirma que “el 100% dels empleats de la fàbrica” han secundat la protesta per respondre a “l’engany” del grup Piaggio: “Durant tres mesos ens ha fet creure en una esperança que no estaven disposats a complir”, afirma el president del Comitè.
Així mateix acusa la multinacional italiana d’amagar les seves veritables intencions i que eren “deslocalitzar 5.000 vehicles i traslladar-ne la producció a les seves plantes italianes”, un fet que segons Moriñas incompleix els acords signats el 2009 i 2011 que establien que aquests models havien de seguir-se fabricant a Martorelles.
Els treballadors s’han concentrat des de quarts de sis del matí a les portes de la factoria i han protagonitzat una manifestació fins l’Ajuntament de Mollet on s’han reunit amb l’alcalde d’aquesta ciutat, Josep Monràs, per informar-lo de la situació.
El tancament definitiu de Derbi està previst pel 31 de juliol, quan Piaggio hauria de fer efectiu un ERO d’extinció, que afecta 164 treballadors. A partir de llavors s’obria la porta a la reindustrialització de la planta, que ara penja d’un fil.