QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

EL 9 NOU manté guanys el 2012 però baixa un 6% la xifra de negocis

L’empresa editora d’EL 9 NOU, Premsa d’Osona, SA, va tancar l’any 2012 amb uns resultats positius, tot i que la xifra de negoci va baixar un 6,16% passant de gairebé 3,6 milions d’euros que es van obtenir el 2011 a gairebé 3,4 del 2012.

El 9 Nou
19/06/2013

Els beneficis es van situar en 32.524 euros, uns 1.000 menys que l’any anterior. Aquestes dades continuen sent –segons va explicar el director general, Jordi Molet, a la junta d’accionistes de l’empresa, que es va fer dijous passat a la seu d’EL 9 NOU, a Vic– “més positives que la resta del sector d’empreses periodístiques”. La periodicitat del periòdic, dos cops per setmana, “ens dóna més fortalesa en aquests moments”.

Miquel Codina, president del Consell d’Administració, va remarcar la solidesa que dóna a l’empresa “d’una banda, el nombre de subscriptors del diari i de l’altra, uns resultats espectaculars en les ràtios”. I és que el fons de maniobra és de més de 777.487 euros; l’índex d’endeutament, del 27%, i el de tresoreria, del 170%. Codina no descarta, però, buscar noves eines per recuperar ingressos ja que els publicitaris van baixar, tot i que suaument, perquè “l’apartat de les despeses ja s’ha adequat a la situació”. La plantilla de Prosa, de 69 persones, es va reduir en un 3,26%. Pel que fa a l’Ebit (resultat d’explotació) va ser de 148.030,01 euros i L’Ebitda va ser de 283.892,94 euros.

L’any 2012 la difusió d’EL 9 NOU d’Osona i el Ripollès sumant les dues edicions –dilluns i divendres– va ser de 8.790, uns 400 exemplars menys que l’any anterior, mentre que al Vallès Oriental la difusió va ser de 4.012 exemplars, 184 menys que l’any anterior. Pel que fa al nombre de subscriptors, entre els d’Osona i el Ripollès i el Vallès Oriental sumaven al mes de desembre gairebé 7.500. Les vendes totals de periòdics s’han reduït en comparació amb l’any 2007 quan va començar la crisi. En aquest període a Osona la difusió ha baixat un 7% i al Vallès Oriental, un 12%. L’últim Baròmetre de la Comunicació atorga al mitjà un total de 123.000 lectors.

Pel que fa a EL 9 TV, tot i que manté pèrdues en el seu balanç, el Baròmetre la continua situant líder a Osona, amb 13.000 espectadors. Pel que fa a l’emissora de ràdio EL 9 FM, s’està consolidant amb un resultat de 6.700 euros de guanys, gràcies a una estructura “transversal de la redacció”.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 392 persones.