QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

El comitè de Gallo convoca mobilitzacions en protesta contra onze acomiadaments a Granollers

L’acomiadament d’onze treballadors provocarà mobilitzacions a la planta de Pastas Gallo a Granollers. Els sindicats han convocat protestes a partir de setembre contra la mesura, que es va anunciar a les portes de les vacances.

El 9 Nou
08/08/2013

El comitè d’empresa de Gallo, ha anunciat mobilitzacions a partir del mes de setembre en protesta per l’acomiadament d’11 treballadors de la planta de Granollers que la direcció va anunciar, de manera unilateral, el dia 26 de juliol, a les portes del període de vacances. Segons els representants dels treballadors, cinc dels afectats, amb edats entre 60 i 61 anys van pactar la seva sortida amb una indemnització de 50.000 euros, però en el cas de la resta, sis dones d’entre 52 i 58 anys, la direcció ha optat per un acomiadament objectiu oferint la indemnització mínima de vint dies per any amb un topall de 12 mensualitats.

“Hi ha casos sagnants, com el d’una dona vídua, de 54 anys, que no té altres recursos i queda sense possibilitat de jubilar-se”, diu un dels membres de la secció sindical de la UGT a Gallo. “ L’empresa ha actuat amb nocturnitat i traïdoria anunciant els acomiadaments un divendres just abans de començar les vacances. Ha estat un tracte injust. Darrerament Gallo ha canviat molt la seva actitud amb els treballadors”, diu el mateix portaveu sindical, que remarca també que fa un any va despatxar un delegat sindical que va haver de readmetre després d’un litigi judicial i que no compleix l’augment salarial pactat en el conveni del sector.

Les dones acomiadades tenien una antiguitat de més de 30 anys a l’empresa i tenien la categoria d’oficial de primera envasadora. El comitè ja ha convocat una assemblea per al dia 3 de setembre, quan torni tota la plantilla, i allà s’estudiaran mobilitzacions.

El mateix representant de la UGT afegeix que també té la intenció de denunciar davant la inspecció de treball el pacte que va servir per regular la sortida dels 64 treballadors de la fàbrica d’Esparreguera (el Baix Llobregat), que es troba en procés de tancament. La sortida d’aquests empleats es fa de manera progressiva en períodes de 90 dies amb una indemnització de 37 dies per any. A més, es va acordar que hi hauria 17 recol·locacions, de les quals 12 a la planta de Granollers i 5 a la d’El Carpio (Còrdova). El comitè considera que “casualment”, el nombre de persones acomiadades a la planta de Granollers és gairebé idèntic al de les persones re col·locades d’Esparreguera i denuncia que la indemnització que s’ha ofert als 12 treballadors, i especialment a les sis dones, és molt més baixa que la que van rebre els treballadors del centre d’Esparreguera.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 371 persones.