Farràs ha assegurat que encara no té detalls del trasllat, ni els motius ni quan es durà a terme. Segons Ferràs, es tracta d’una ‘decisió política’ que té per objectiu ‘satisfer el govern italià i els sindicats italians’. La planta de Martorelles, on es fabriquen ‘scooters’ de 50 cc i 125cc, dóna feina a 200 treballadors fixes i una trenta més d’eventuals.
L’empresa va presentar aquest dilluns els resultats del 2010 i el Consell d’Administració va anunciar que havia aprovat la ‘reestructuració de les activitats productives’ a la planta que l’empresa italiana té a Martorelles (Vallès Occidental), que és filial de Nacional Motor SAU. Segons Piaggio, l’objectiu és la ‘deslocalització’ per ‘no només racionalitzar l’estructura de producció del Grup a Europa, garantint una major eficiència i productivitat, sinó també per millorar la competitivitat del producte Derbi vehicles per donar suport al creixement de les quotes de mercat de la marca espanyola’, assegura.
A finals del mes passat, alcaldes del Baix Llobregat i sindicats demanaven als Governs català i espanyol que tractessin d’evitar la marxa de Derbi de Martorelles. Així, Mollet del Vallès, Sant Fost de Campsentelles, Santa Maria de Martorelles i Martorelles, i el Consell Comarcal del Vallès Oriental escenificaven el seu suport a la plantilla de la fàbrica que Derbi té a Martorelles.
Per la seva banda, el sindicat UGT també reclamava a la Generalitat i a l’estat espanyol que intervinguin per assegurar la viabilitat de les empreses relacionades amb el sector del motor que encara hi ha al territori i per garantir als empleats afectats per tancaments i reestructuracions que aquests procediments compliran amb la llei i s’aplicaran com es degut. Tot i que el sindicat va posar especial èmfasi en la importància que la planta de Derbi de Martorelles no tanqui, també va recordar les situacions que viuen les plantilles d’altres empreses com Valeo, Ficosa o Yamaha.
La plantilla de la fàbrica que Derbi té a Martorelles, on es fabriquen motos de 50 cc i 125 cc, viu des de finals del 2009 amb la incertesa de quin serà el futur de la planta i dels seus llocs de treball. El mes de setembre d’aquell any, Piaggio va escindir l’empresa en tres parts per garantir la seva viabilitat i des de llavors 53 treballadors, dels més de 200 que hi havia llavors, han causat baixa, ja sigui per prejubilacions o acomiadaments.
A més, Piaggio ha reduït notablement la producció de motos i ciclomotors a Martorelles. Segons denuncia el comitè d’empresa, de les 24.000 motos que es van fabricar el 2010, la previsió pel 2011 és de fer-ne al voltant de 20.000.