La inversió en la planta forma part del pla estratègic de la firma farmacèutica per al període 2013-2017, que, entre d’altres actuacions, reserva 15 milions d’euros a ampliacions de capacitat i actualitzacions tant a la fàbrica de primeres matèries de Sant Fost com a la d’especialitats farmacèutiques de Palau-solità i Plegamans.
Dins aquest pla inversor, la companyia preveu ampliar la planta química de Sant Fost, en la qual elabora principis actius per cobrir les necessitats internes del grup farmacèutic. Una part de la producció d’aquesta planta també es destina a clients internacionals. La fàbrica ja disposa de les aprovacions de les autoritats sanitàries espanyoles i també les més exigents entre les internacionals (com les dels Estats Units i el Japó).
Aquesta actualització de les instal·lacions de la divisió química del grup forma part de l’objectiu que s’ha marcat Uriach per reforçar l’estructura de recerca i desenvolupament, fabricació química i farmacèutica, comunicacions i tecnologia de la companyia per contribuir a potenciar els processos d’innovació.
Les inversions es destinaran a potenciar les quatre línies de negoci de la companyia (productes de consum, productes de marca, genèrics i producció per a tercers), incrementar el negoci internacional i les col·laboracions amb altres companyies. En el pla estratègic també es recullen compres d’empresa i un programa d’innovació en producte, distribució i promoció. Són actuacions que generaran noves necessitats productives, que es cobreixen amb les ampliacions de capacitat de les seves plantes. L’empresa preveu que aquestes inversions també es tradueixin en un increment de la plantilla. Serien unes 50 incorporacions, tot i que no s’ha concretat com es distribuiran.
Dins del pla de creixement, la firma ja va concretar a principi d’any la compra de les marques Innovage (de nutrició i cosmètica) i Halibut (una marca històrica per a la cura de la pell). La companyia assenyala que manté obertes altres vies per fer adquisicions. Al mateix temps, Uriach preveu impulsar la internacionalització dels seus productes.
{{ comment.text }}