Les dues emprenedores, que van crear l’empresa Capipota Productions, tenen l’objectiu de crear un circuit de 12 ciutats catalanes que acullin dos cops l’any una fira on els dissenyadors puguin acostar les seves creacions al públic. L’Ascensió, on han ocupat 200 metres quadrats dins del recinte multisectorial, ha estat la primera experiència i asseguren que els ha servit per polir detalls. “Una de les primeres coses que vam canviar va ser la manera de cridar l’atenció dels visitants. Molts es pensaven que només era una exposició de roba i complements. Per això vam decidir posar rètols més grans per promocionar els articles i els preus”, explica Nieves Torres.
Una de les coses que més ha agradat les impulsores de la Ruta 12/24 és la gran quantitat de persones que han passat pel seu espai, gràcies a la bona situació, al costat mateix de l’entrada i de l’estand de l’Ajuntament de Granollers, cosa que les va situar en un bon lloc dins del circuit multisectorial. “Ens ha vingut moltíssima gent i s’han interessat molt pels articles i pels dissenyadors. Els productes han agradat molt i algunes botigues de Granollers ja s’han interessat per contactar amb dissenyadors amb la intenció de poder vendre els productes en els seus establiments”, diu Nieves Torres.
El rendiment econòmic no era, de fet, l’objectiu principal d’aquesta primera experiència de la Ruta 12/24. Per això, les impulsores destaquen que el fet d’haver “fet les paus” pel que fa al balanç de despesa i guanys ja entrava dins dels seus plans. “L’objectiu no era guanyar molts diners sinó donar a conèixer els dissenyadors. Ja pensem a tornar l’any vinent amb alguns canvis”.