QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

El tancament de Derbi redueix el benefici trimestral de Piaggio

Els cinc milions d’euros que Piaggio ha reservat per cobrir les indemnitzacions a la plantilla de Derbi han afectat de manera significativa els resultats trimestrals de la multinacional italiana.

El 9 Nou
25/05/2013

Així ho recull la memòria que acompanya els resultats que la companyia ha comunicat al regulador de borsa italià. Piaggio ha vist reduït en un 67% els resultats del primer trimestre, que han estat d’1,1 milions d’euros.

En la memòria, la companyia admet que el trasllat de les operacions que fins ara es portaven a terme a Martorelles cap a les fàbriques italianes té repercussions econòmiques arran dels “incentius de sortida” dels treballadors en els termes dels acords firmats amb els sindicats, especialment el juliol de 2012. “El procediment obligarà el grup Piaggio a cobrir una despesa estimada en uns cinc milions d’euros, que ja han impactat en els resultats del primer trimestre”, apunten els administradors.

Piaggio també ha patit durant els primers tres mesos un important retrocés de les vendes en el mercat europeu. La facturació ha baixat de 343 milions a 303.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 406 persones.