QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Els empresaris de la fusta prenen consciència del valor de la formació

El futur del moble està completament lligat a la formació. És el missatge que l’organització de la Setmana de la Fusta pretenia fer arribar amb la taula rodona que es va celebrar a Granollers.


El 9 Nou
05/11/2014

Era, juntament amb una activitat infantil celebrada dissabte passat a la Garriga amb una participació notable, l’aportació del Gremi de la Fusta del Vallès Oriental al seguit d’activitats que s’han organitzat en diversos punts del país durant els últims dies per conscienciar el sector sobre les perspectives de futur que té a l’abast.

La cinquantena d’assistents a l’acte (que a més d’integrants del gremi al Vallès Oriental, també va tenir la participació d’empresaris de la zona de l’Alt Maresme) van poder conèixer algunes de les propostes de formació vinculada al sector en què treballa la Generalitat. Jordi Homar, tècnic especialista en arts plàstiques del Departament d’Ensenyament, va mostrar la voluntat del govern de vincular més la formació a les necessitats de les empreses.

En nom de l’Escola Muncipal d’Art i Disseny (EMAD) de la Garriga, Josep Maria Calopa va exposar els canvis de perfil en l’alumnat que ha tingut el centre. Actualment, persones procedents d’altres oficis i de més edat que la resta d’estudiants participen en els cursos de l’escola i això ha portat a reorientar els estudis. El cap del grau d’Enginyeria de Disseny Industrial de l’escola Elisava, Javier Peña, va mostrar com a través del disseny es poden reorientar els negocis. Ho va fer amb exemples d’introduccions de nous materials combinats amb la fusta i de noves perspectives de negoci que s’obren a través de la xarxa informàtica.

Durant la taula rodona, el consultor Joan Jubert va aportar algunes claus per repensar les estratègies empresarials. En un sector que ha perdut un 50% del negoci en els últims set anys, és necessari recuperar la capacitat de diferenciar-se i de saber comunicar els valors de l’empresa. Jubert va animar els assistents a fer aquests passos per evitar desaparèixer.

El gremi comarcal s’ha sumat a una Setmana de la Fusta que ha pretès mostrar la necessitat de modernitzar el sector a través de la innovació, la formació i l’associacinisme.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 635 persones.