El bon desenvolupament de la segona fase, que ha tingut en la instal·lació del primer establiment de la cadena alemanya Media Markt a la comarca la fita principal, anima a treballar en una tercera, que deixaria complet el sector, els locals de la qual es destinarien particularment a oficines i, si hi ha opcions, a un hotel, segons ha apuntat el responsable de l’empresa Barnasfalt, Àngel Aguirre.
Aquesta no serà una actuació imminent. “No tenim un calendari definit, però en tot cas no parlem que sigui abans del primer trimestre de 2015”, explica Aguirre. Abans caldrà enllestir la segona fase, que ha portat a Parets nous establiments com Aldi, Don Dino, Speedgrass i el mateix Media Markt, que ha d’obrir portes properament, abans de la campanya de Nadal.
Els promotors estan a l’espera de comprovar l’impacte de la implantació de Media Markt abans de fixar un calendari. “Hem de veure com influeix aquest local i l’afluència que n’esperem en aspectes com l’aparcament”, aclareix el representant de les empreses promotores del complex. L’establiment serà l’únic de la cadena alemanya d’electrònica de consum instal·lat a la comarca i en tot l’eix de la C-17, motiu pel qual els promotors opinen que serà un dels principals reclams a la zona comercial. “Teníem més clar el calendari de la segona fase, però encara no del tot el de la tercera”, admet Aguirre.
La possibilitat d’expansió de la zona Iveco és petita i completaria els 20.000 metres de sostre comercial que estan autoritzats al sector. És una zona més petita que les edificades fins ara i es planteja més per a equipaments terciaris que comercials. “Podem créixer per una zona a tocar de Media Markt i aquí sí que hi cabria alguna botiga, però per l’altra banda pensem més en oficines o en un establiment hoteler”, assenyala el portaveu dels grups promotors. L’opció de l’equipament hoteler estaria pendent, però, de la situació del mercat i de l’existència d’ofertes viables.
Els baixos del sector comercial estan ocupats, però per completar els locals construïts en la segona fase queden espais a la planta superior. La idea dels promotors és que també puguin ser locals dedicats a oficines, encara que hi ha un altre front en el sector de l’oci. “Hi ha contactes amb operadors, però cap de concretat”, admet Aguirre. Per a l’empresa constructora, una de les millors opcions seria un gimnàs: “considerem que amb les característiques de Parets, amb moltes empreses, és una oferta que tindria acollida”, apunta.