QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

Els treballadors de Derbi inicien una vaga indefinida per evitar el tancament

Els treballadors de Derbi han iniciat avui una vaga indefinida per reclamar al grup italià Piaggio que continuï la fabricació de motocicletes a Martorelles o que presenti una alternativa industrial viable.


El 9 Nou
24/05/2012

La plantilla de Derbi, integrada per uns 150 treballadors, ja va portar a terme la setmana passada aturades de cinc hores, però a partir d’avui han optat per la vaga indefinida davant la falta de resposta de l’empresa a les seves reclamacions.

Un portaveu dels treballadors ha explicat que amb aquesta pressió intenten forçar a Piaggio a replantejar-se la seva decisió de tancar la fàbrica de Martorelles, davant el convenciment que l’activitat en aquesta planta és viable i que només interessos aliens expliquen que la multinacional vulgui traslladar la producció de motocicletes a Itàlia.

Piaggio preveu tancar la planta el pròxim 31 de juliol, després de desistir de reconvertir les instal·lacions de Martorelles en un centre de subministrament de peces, en no haver aconseguit les ajudes que requeria a la Generalitat.

El comitè insisteix també en que els plans de deslocalització de Derbi, que aquest any compleix 90 anys, vulneren els pactes i acords signats amb els treballadors i davant la Generalitat al desembre de 2009 i juliol de 2011.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 509 persones.