Els unia una inquietud comuna per tots els aturats que han superat els 50 anys: les poques, si no nul·les opcions de trobar feina. L’empresa va fer els primers passos el setembre de 2013, i quan encara no ha passat un any, els fruits de la feina es veuen recompensats, amb algunes grans comandes en vigor i, el que és més esperançador, amb algunes més en cartera.
Sano & Universal es dedica a l’elaboració de productes alimentaris amb diferents sabors (mandonguilles, hamburgueses, salsitxes), però amb les llegums com a primera matèria principal. Era la idea que Marcial Mira havia anat desenvolupant en els seus anys d’experiència al sector alimentari. La iniciativa va anar prenent forma quan, arran de coneixences personals, va coincidir amb altres emprenedors, afectats pel mateix problema: l’atur més enllà dels 50 anys. I així va prendre cos la idea de crear una empresa, juntament amb un enginyer provinent del sector de l’automoció i uns inversors provinents de les arts gràfiques i del sector públic.
“Tots teníem més de 45 anys, que és l’època que es té més experiència, més bagatge”, explica Marcial Miras. Les empreses no ho veuen de la mateixa manera i Miras i els seus socis van optar per crear-se un futur. “No pots quedar-te al sofà esperant que et vinguin a buscar per donar-te feina; cal sortir al carrer i buscar l’oportunitat”.
La iniciativa ha pres cos, i a més participa en el programa Start-up Catalonia a l’acceleradora d’empreses de creació recent al Vallès. És l’única iniciativa alimentària i de les poques industrial entre les 17 empreses que promou el programa, que col·labora en el creixement, creació de llocs de treball, internacionalització i recerca de finançament de les firmes participants. Sano & Universal preveu arribar a set treballadors aquest any i a doblar-los el 2015.
ACORD AMB ELS HOTELS DE LA CADENA MELIÀ
L’acord amb Melià Hotels International per al subministrament a tota la cadena dels productes basats en llegums que elabora a les Franqueses és un dels avenços més destacats de Sano & Universal en el seu primer any al mercat. L’empresa distribueix els seus productes al canal d’hostaleria, restauració i cafeteries i també de les cadenes de distribució de gran consum.
En el primer exercici complet, la firma preveu facturar 200.000 euros, però la col·laboració amb el programa d’acceleració d’empreses li ha de permetre mantenir el creixement, sobretot en l’àmbit internacional. Actualment, l’empresa treballa en una nau al viver d’empreses de les Franqueses, i espera poder disposar d’instal·lacions pròpies en els propers anys.
{{ comment.text }}