La idea de la presidenta de l’associació, Montse Caussa, és engrescar els locals d’alimentació, com per exemple els paradistes del mercat municipal Sant Carles, i altres botigues del centre de carnisseria, fruiteria o verduleria per oferir els seus productes en forma de tasts de restauració. “Per exemple, estaria bé que alguna carnisseria oferís mini hamburgueses, o que Can Just tingués entrepans de botifarra, i la fruiteria tasts per picar”.
Segons Caussa, seria positiu que també ho fessin els botiguers del Mercats de San Carles. “No cal que estigui tot el mercat ple durant la nit, però alguns locals d’alimentació podrien posar la parada a fora”, explica.
La idea neix després de valorar el desenvolupament de l’Open Night. “Va caldre més oferta i varietat de menjar”, remarca Caussa. De fet, hi va haver una part dels visitants que els va costar trobar (o no ho van fer) algun lloc per sopar al centre de la ciutat, per no allunyar-se del traçat que ocupava l’Open Night.
El vicepresident del Gremi d’Hostaleria del Vallès Oriental, Enric Gisbert, també creu que seria bo, a més, involucrar encara més establiments de restauració de cara a la segona edició. N’hi va haver que no van participar en el projecte, però es van beneficiar de l’allau de persones que van acudir al Granollers. “Aquestes coses sempre passen. Quan fas una cosa, sempre hi ha algú que se n’aprofita, però Déu n’hi do la gent que es va creure el projecte”. Gisbert vol que més restaurants se sumin al gremi, ja que tan sols els associats es podien integrar a l’Open Night. “S’ha d’explicar l’aposta de manera didàctica, i fer entendre que cal invertir en el futur. Hi ha gent que pensa només en el dia a dia del seu negoci”.
REUNIÓ PER DETECTAR MILLORES
Gran Centre es va reunir aquest dilluns per fer una valoració de la cita, en què, per primer cop, les botigues del centre i de l’entorn més pròxim obrien entre les 8 del vespre i les 12 de la nit, en un ambient de festa absolut, amb descomptes del 12% i productes a 12 euros i, sobretot, espectacles paral·lels per publicitar la marca del comerç de Granollers a fora.
Tot i que encara han d’acabar de recaptar les dades de les botigues per fer balanç econòmic, la sensació és rotundament positiva, tant per l’afluència de gent com per les vendes inesperades. Tot i això, s’han identificat alguns elements organitzatius a millorar.
Per exemple, que el photocol tingui una tarima més baixa i que la festa final es faci en un espai obert, com la Porxada, en lloc d’un local de copes. “Serà més complicat, però la cloenda ha de ser una festa per a tothom, i al Sans, on la vam fer enguany, no hi podien entrar nens i a la gent gran no li venia de gust. Estem pensant a demanar a Blancs i Blaus que ens ajudin”.