KH Lloreda creix amb nous productes i via exportacions

KH Lloreda preveu un creixement notable de les vendes en aquest exercici, que portaria la facturació per damunt de 48 milions d’euros.

El 9 Nou
26/11/2015

És un increment motivat per les noves línies de productes que la companyia ha introduït en el mercat i per les exportacions, que ja representen un 8% de les vendes, aproximadament.

El president de la companyia, Josep Maria Lloreda, està pendent de les últimes avaluacions sobre les previsions de vendes abans de fixar el creixement exacte amb què tancarà l’exercici. Hi hauran incidit els productes de la companyia Unilever que l’empresa de Canovelles ha començat a comercialitzar a l’Estat aquest any (Cif i Domestos) i, més recentment, el del primer detergent per a vaixelles que la firma vallesana ha tret al mercat en les últimes setmanes (vegeu requadre).

El primer executiu de l’empresa també destaca el pes creixent que està aconseguit la implantació internacional de la firma. Els productes fabricats a Canovelles ja arriben a una vintena de països, des de l’Amèrica Llatina (Xile, Colòmbia, Mèxic) fins a Àsia (la Xina), amb mercats europeus (Itàlia, Portugal, França, Polònia, Romania, Croàcia, Eslovènia, Sèrbia, Lituània, Estònia, Letònia) i Àfrica (el Marroc, Algèria, Tunísia i Líbia).

El model d’expansió internacional ha estat font d’estudi universitari, i amb premi. Segons ha informat la companyia, el cas d’estudi de l’empresa de Canovelles ha estat considerat el millor cas presentat per un autor de fora de Nord-amèrica per la North American Case Research Association (NACRA), una associació internacional de promoció de la utilització d’estudis de casos d’empresa com a eina d’aprenentatge en escoles de negoci.

Josep Franch, degà de l’escola de negocis d’Esade i professor de Direcció de Màrqueting, va utilitzar el cas de KH Lloreda com un exemple d’internacionalització d’una empresa líder local. “A Esade li va interessar el model que havíem aplicat, que consistia a implicar tota l’organització de l’empresa en la internacionalització”, explica el president de la companyia, Josep Maria Lloreda. “Volíem que el pas al mercat internacional no es percebés únicament com una aposta per al departament comercial. Per això vam implicar els directius: cada un encapçalava un equip que s’encarregava de determinar l’estratègia per obrir un nou mercat i determinar-ne la viabilitat”, explica.

NOU RENTA VAIXELLES

La família de productes de KH Lloreda ha incorporat en les últimes setmanes un detergent per netejar vaixelles. La companyia està en ple llançament d’un producte que suposa un repte. “Fins ara hem treballat en un mercat relativament petit: els desgreixadors suposen un volum de 48 milions d’euros, i nosaltres controlem un 62% del mercat; ara el mercat dels detergents per a vaixelles ens situa en un mercat de 200 milions d’euros, i tradicionalment dominat per multinacionals”, explica el president de la companyia. “Entrem en aquest mercat, amb la nostra estratègia habitual: un producte Premium”. Segons Lloreda, s’han estudiat les necessitats dels consumidors per obtenir un producte que “no fa malbé les mans, que és un 15% més efectiu i amb un tap que no s’embruta”. També serà el mes car, però els productes de l’empresa acostumen a situar-se “en una gamma de preus amb una relació molt proporcional amb la qualitat”. Lloreda, a la imatge amb tota la gamma de productes de l’empresa, apunta que el llançament arriba després de dos anys de recerca intensa.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't