El perjudici, segons l’organització, no només seria per al comerç de proximitat del municipi, sinó que afectaria tot el comerç de la Costa Brava, de la Catalunya Central i del Barcelonès i “exerciria una competència deslleial”.
L’estimació prové de la facturació per metre quadrat, i un impacte d’aquestes dimensions aconsella la “prudència” a l’hora d’autoritzar l’obertura abans que es resolguin els recursos que s’han presentat contra la declaració de la Roca com a municipi turístic, segons apunta el secretari general de l’entitat, Miquel Àngel Fraile.
Mentre la Confederació de Comerç assenyala estimacions, Value Retail declina de fer-ne. L’empresa propietària del complex prefereix esperar a les visites que rebrà els primers cap de setmana abans d’assenyalar quina és la projecció de creixement de visitants i de facturació que suposarà l’ampliació d’horaris. A més, La Roca Village està creixent, i aquest mateix estiu hi haurà una quarantena d’establiments nous que se sumaran al centenar que ja hi ha en funcionament al complex.
L’impacte de l’outlet a la comarca ha estat mínim per al comerç local, segons les estimacions que Value Retail i l’Ajuntament van aportar per demanar l’execució de la sentència de declaració de municipi turístic. Explicaven que només absorbeix un 2,59% de la demanda dels municipis més importants de l’entorn (Granollers i Mataró) i que en aquestes poblacions un 68% diu que no va mai a La Roca Village a comprar roba.
Mentrestant, la Roca continua treballant en propostes per retenir els visitants al complex. L’alcalde, Rafael Ros, busca opcions per aconseguir una implantació hotelera al municipi.
{{ comment.text }}