QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

La contractació temporal va contenir l’atur entre abril i juny

El notable descens de l’atur que es va produir entre els mesos d’abril i juny a la comarca va basar-se en la contractació temporal. Només un de cada deu contractes registrats durant el segon trimestre de l’any va ser indefinit, segons ha donat a conèixer l’Observatori del Vallès Oriental.


El 9 Nou
20/11/2013

En total es van concretar 25.258 contractes, gairebé 23.000 dels quals van ser de caràcter temporal. La meitat de les noves incorporacions laborals es van fer a través de contractes de menys de tres mesos de durada.

Entre abril i juny d’aquest any, el nombre d’aturats del Vallès Oriental inscrits a les oficines del SOC es va reduir en més de 2.200 persones. Va ser una reducció que va allunyar la comarca de les xifres de rècord històric a què havien arribat al mes de març. Els creixements posteriors d’agost i setembre han estat inferiors a aquell bon comportament de l’ocupació que, vistes les xifres de nous contractes, tenia el tret particular d’una elevada temporalitat.

La xifra de 25.000 nous contractes formalitzats durant el segon trimestre de l’any es troba entre les més elevades que s’han registrat en els anys de crisi, a partir de 2008. Està lluny dels 35.000 que es registraven l’any 2007, però per sobre de xifres trimestrals de 19.000 contractes, el mínim d’aquest període, que es van concretar el primer trimestre de 2009. Durant el primer trimestre d’aquest any s’havien formalitzat 22.000 contractes, 3.000 menys que entre abril i juny.

Respecte al mateix període de l’any passat, la xifra de nous contractes es manté estable. Són només 52 contractes menys, però es produeix un fort contrast entre les incorporacions temporals i les indefinides. Així, el nombre de contractes temporals va ser clarament superior al que s’havia registrat fa un any (amb un increment de 681 contractacions). En canvi, els contractes indefinits van retrocedir de manera molt destacable: 733 menys que fa un any.

Els índexs de temporalitat que es registren al Vallès Oriental són superiors a les mitjanes catalana i metropolitana i, geogràficament, tenen un origen clar. Al mercat de treball de Mollet només un 7,1% dels nous contractes són indefinits, una xifra que contrasta amb la del Baix Montseny, amb un 13,25%. Al mercat de treball de Granollers, els contractes indefinits representen un 10,64%, en línia amb la mitjana del país.

Durant el segon trimestre d’aquest any, el nombre de contractes només es va incrementar respecte al mateix període de l’any passat al mercat de treball de Granollers, i va caure notablement al de Mollet (un 15,65% menys). Els serveis, per la seva banda, concentren la meitat dels contractes.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 571 persones.