QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

La direcció i els treballadors de la planta de Kraft de la Roca arriben a un principi d’acord

La direcció i els treballadors de la planta que l’empresa agroalimentària Kraft té a la Roca) han arribat a un principi d’acord després que la companyia anunciés el passat 26 d’octubre la seva intenció de tancar definitivament aquesta fàbrica.


El 9 Nou
01/06/2011

La proposta, que ha estat ratificada en assemblea pels treballadors afectats, contempla indemnitzacions de 45 dies per any treballat més un complement de 500 euros per any d’antiguitat per a tots els empleats que decideixin voluntàriament no incorporar-se als centres de treball de Granollers, Montornès o Viana (Navarra). La planta de la Roca finalitzarà la seva activitat productiva el proper 30 de juny.

La direcció de Kraft Biscuits Iberiava fer públiques les seves intencions de tancar la planta de La Roca del Vallès el passat 26 d’octubre a causa de “la situació negativa de l’explotació de pa torrat”. Després d’un llarg període de negociacions entre la companyia i els representants sindicals, s’ha arribat a un principi d’acord que ha estat ratificat en assemblea per la totalitat dels treballadors afectats.

Els principals punts que contempla són indemnitzacions de 45 dies per any treballat més un complement de 500 euros per any d’antiguitat per a tots aquells empleats que decideixin voluntàriament no incorporar-se als centres de treball de Granollers, Montornès o Viana (Navarra).

Segons ha explicat José Morillas, secretari d’Acció Sindical de CCOO Vallès Oriental-Maresme, “ara per ara hi ha una quinzena d’empleats que podrien anar a treballar a la factoria de Granollers i nou a la de Montornès”.

La proposta també planteja compensacions de 6.000 euros per a cada treballador per despeses de transport en les incorporacions de Granollers i Montornès i de 3.000 euros per les jornades irregulars a Granollers. Alhora preveu jubilacions per als majors de 57 anys amb garantia del 90% de la seva jubilació.

La empresa Kraft Biscuits Iberia va adquir la propietat d’aquest centre de treball que era de Danone, al comprar el Grup Lu, l’any 2008. “Era un centre especialitat en el pa torrat i des de que el van comprar no ha funcionat com havia de fer-ho i l’empresa tampoc ha fet cap inversió”, lamenta Morillas que recorda que quan es va anunciar el tancament la fàbrica comptava amb una plantilla de 76 treballadors que poc a poc “s’han anat desvinculant de l’empresa”.

La previsió és que l’activitat productiva de la planta vallesana finalitzi el proper 30 de juny.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 298 persones.