QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
L'expert respon
Empreses
Laboral
Economia Verda
Pagesia
Economia domèstica
Empreses amb futur

La DO Alella es dota d’una nova imatge per promoure l’enoturisme

El Consorci de la Denominació d’Origen (DO) Alella ja té la seva pròpia imatge comercial. La direcció política de l’ens ha presentat aquest dijous la nova marca, amb un logotip inspirat en un gotim de raïm pintat amb aquarel·les. La DO inclou diversos municipis del Vallès Oriental.

El 9 Nou
20/01/2011

Després d’uns primers anys de promoció interna, aquest és el primer pas per a una nova etapa en la que es preveu posicionar el vi de la DO Alella i el seu territori a una escala més gran. L’objectiu és convertir els municipis de la DO, a cavall entre el Maresme i el Vallès Oriental, en una destinació d’enoturisme potent. La primera acció que es preveu impulsar sota el paraigua d’aquest consorci és la difusió de paquets d’activitats d’introducció al vi, com cursos de tast.

El gotim de raïm que serveix d’imatge de marca pels quinze municipis de la DO Alella que integren el Consorci simbolitza ‘cadascun dels municipis’ i la suma dels seus esforços ‘per treballar per aquest territori’. Aquesta és la lectura que en fa el president del Consorci i alcalde d’Alella, Andreu Francisco. Amb els colors de cada gra de raïm també es vol expressar els diferents vins de la DO.

Aquesta imatge començarà a ser present ben aviat als municipis que integren el consorci, amb banderoles publicitàries, pòsters o material d’embalatge. Paral·lelament, es començaran a impulsar accions per dinamitzar turísticament el territori. En un primer nivell, s’engegaran ofertes pensades pels mateixos veïns, com la difusió de paquets d’introducció al vi, amb cursos de tast i maridatges.

A llar termini, des del Consorci també s’estudia impulsar rutes guiades pel territori de la DO i s’ha començat a negociar la col·laboració del complex comercial La Roca Village, a la Roca del Vallès, pel qual passen anualment al voltant de tres milions de visitants. Francisco diu que seria positiu per a la DO que aquest gran espai comercial funcionés com a ‘porta d’entrada’ a la DO.

La DO Alella ha fet aquest anunci en un moment en el qual es debat sobre la declaració de municipi turístic de La Roca del Vallès, un fet que permetria a La Roca Village obrir tots els diumenges i festius de l’any. Les associacions de comerciants ja s’hi ha mostrat contraris. Des de la DO no s’ha volgut comentar aquest extrem.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 521 persones.